Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 29 september 2015

Första nattfrosten.

I morse var gräsmattan vit av frost .Så nu var det dags att börja plocka in lite krukor som ska övervintra i växthuset.
Först tog jag en långpromenad tycker om att gå då tempen är låg.
Växterna som skulle in är nu omhändertagna.Det känns bra.
Varje dag nu en längre tid har jag noga kollat hur det går med knopparna på denna vildpelargon.P.cortusina och i dag börjar man se färgen.Tror det blir en riktig höjdare.
Och vid nya spaljen växer Blåregnet med en otrolig fart.Har ju redan klippt det en gång men om det fortsätter så här måste jag klippa fler gånger

Och här tittar den fyllda vita Tidlösan upp.Den brukar bli så vacker.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar både blåregn och tidlösa och vildpelargon! Och din får ju en underbar färg!!
    Kom nyss in efter att gubben och jag satt dom resterande 65 lökar som var kvar sen igår då vi satt 120 narcisser. rolle tyckte det var "hemskt många igår av narcisserna och dom gula hundtandsliljorna, så han blev glatt överraskad när det bara 40 tulpaner och 25 Iris. (Man får inte vara så dum att man sparar det mesta jobbet till sista dagen, då tröttnar dom!)
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Kul med tidlösa i kruka, varför har inte jag det...
    Frost här också de senaste nätterna, men invid huset har pelargoner och dahlior ändå klarat sig.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så retfullt med den första frosten för att nu blir det ingen nattfrost på ett bra tag :-)! Vi har sluppit även den första och mina pelargoner m.fl. krukväxter får stå ute ännu ett tag - tills paniken griper mig och det bli en jäkla fart på tanten när hon kånkar sina krukor till växthuset eller källaren ;-))! Hehhee! Samma panik för mig varje år. Jag lär mig aldrig ;-)))!

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.