Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 11 september 2015

Så dags att börja nu.

Äntligen så börjar min perenna Hibiscus att blomma .Blev så glad när jag såg att den klarat vintern ute.Hoppas alla knoppar hinner slå ut innan frosten tar dom.

Förra året var dom mera blå i år är dom ju mörkt lila.

Under Gullregnet blommar två olika Gentianor.Den här blå och så en rosa-vit som jag visat förut.

Ringblommorna kämpar på.Frösådder från förra året.

Och så den tokiga Bergvallmon som sätter knopp och blommar nu.
Lite fel där.

Kärleksörtens blommor rodnar så vacker .Rådjuren har inte hittat den här ännu.

Och Ökenhibiscusen är som allra finast nu.
I dag och i går så har R och jag burit ut allt från källaren för R fick för sig att det var dags att måla där nere.Så han håller på med det sista av golven nu.Sedan ska vi ta lite på väggarna.
Blir fint för Pelargonerna sedan när dom ska ner i källaren.

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på din Hibiscus. Jag har en vit som kommer att slå ut vilken dag som helst, går här och väntar och väntar.
    Ha det fint
    Titti

    SvaraRadera
  2. Upp och ned vända världen känns det som i trädgårdslivet i år. Härligt med höstfägring :)

    SvaraRadera
  3. Fin Hibiskus! Fick frön på Friland hibiskus av en på jobbet som jag sått. Det blev flera plantor som jag nu inte vet riktigt vad jag ska göra med...tänkte sätta ut några i trädgården och ha kvar några inomhus. Har du något tips? Bor i zon 3-4
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej.
      Tror du ska satsa på att ha dina i krukor inne.Och prova med en planterad i ett varmt och soligt läge ute.
      Zon 3-4 är lite på gränsen vad den ska klara.Här hos mig är det zon 2.Och tror att det var den milda vintern som gjorde att den klarade sig.
      Lycka till.

      Radera
  4. Bättre sent än aldrig. Jag skulle önska att min blå vallmo fick för sig att blomma sent i år, för tidigare har det inte blivit någon blomma. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.