Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 25 oktober 2015

Amaryllis

Planterade min lökar som ska förhoppningsvis blomma till Jul.Har köpt från den här firman
www.bulbs.se
Har även lånat bilderna därifrån.
Fanns så många fina så det var svårt att välja.Men till slut så blev det dom här tre
SAMBA-LIMA-APHRODITE.
Lökarna var bamse stora så det fick bli stora krukor.

I den höga har jag lekakulor i botten



LIMA ska bli så kul att få se blomma Den ser ju ut lite som en Orkidé.

3 kommentarer:

  1. Varför har jag inte dragit upp Amarylis från lök tidigare?? Ja det kan man undra men suget för att testa på det ökade rejält när jag såg ditt inlägg. Förstår att du är lite extra nyfiken på Lima. den ser ju helt underbar ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst ser den läcker ut.Blir något roligt att vänta på.

      Radera
  2. Den ser verkligen ut som en orkide. Mina har nyss blommat och har nu fått massor av blad. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.