Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 29 oktober 2015

Färgbomb

Jodå det händer allt att det blir en riktig färgsprakande röra i rabatten när alla Borstnejlikorna blommar och visar upp sina nya färgkombon för det året.

Och här har jag satt tillsammans blombilder från ett annat åt.Som ni ser finns det en salig blandning av färger och former


En bukett med vårblommor kan bli en fin färgbomb

Och mina Pionvallmon som jag hade i kruka blev så färggrant och vackert.Måste nog göra om det ett annat år.

Och så till sist en Salvia med en underbart mättad mörklila färg.Detta blev min lilla tolkning av veckans tema.Vill du se fler går du
HIT
Ha en skön helg den sista i Oktober och Alla Helgons dag på lördag.
Då tänder vi ett ljus för dom som fattas oss.

19 kommentarer:

  1. Så vackra bomber du har hittat! Speciellt bra passar borstnejlikorna här, deras teckning gör att de ser ut att exploderad. Ha en skön helg! Leena

    SvaraRadera
  2. Busknelliker er fine! Jeg håper mine blomstrer for første gang til sommeren.

    SvaraRadera
  3. Vilka färgsprakande färger du hittat bland dina bilder, vackert är det och jag längtar till sommaren igen. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du har, borstnejlika är en favorit som jag skall skaffa fler av. Underbar färg på vallmon och salvian.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Rasande vackert. Salvian är verkligen fin. / Britt

    SvaraRadera
  6. Salvian underbar! Härliga fredagsbomber:-)
    Trevlig helg
    Milla

    SvaraRadera
  7. Salvian underbar! Härliga fredagsbomber:-)
    Trevlig helg
    Milla

    SvaraRadera
  8. Här är det mycket vackert och färgstarkt på dina foton! Vårbuketten är verkligen underbar. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  9. Borstnejlika är en gammaldags och mycket trevlig växt, varför har jag inga?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Har du sådd peonvalme i krukke? Det ble bare så lekkert!
    God helg :)

    SvaraRadera
  11. Pionvallmo i kruka!? Det var ju ursnyggt!
    Borstnejlikan är en rolig växt, lite knasig i sina färger och just därför så läcker!

    SvaraRadera
  12. Många fina färgbomber hos dig, inte minst salvian på sista bilden.
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  13. Här var det färgglatt! Verkligen färgglad tolkning!

    Trevlig Allhelgonahelg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  14. Hej! Bors nejlikor är en trevlig blomma i rabatterna, med färger som förändras år från år, och så hållbara i bukett
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA!

    SvaraRadera
  15. Borstneljikorna har kommit lite i skymundan här. Borde samla ihop dem så de får visa upp sig mer.
    Underbar salvia och vårbuketten, känner nästan doften.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  16. Tänk vilken färgvariatin det finns i våra trädgårdar! Dina borstnejlikor är fantastiska!
    Ha en finfin helg!

    SvaraRadera
  17. Åh så många fina varianter på färger!!

    SvaraRadera
  18. Bilden på borstnejlikor blev min favorit, tack för titten /Anita

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga collage. Den mörka salvian vlev min favorit här denna sommaren.
    Fin helg
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.