Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 20 oktober 2015

Höst i min trädgård.

Nu är det oåterkalligt.Hösten är här.Men när jag kom ut i duggregnet möttes jag av enormt fågelkvitter .Tänkte när jag hörde det det ljudet att nu har Sidensvansarna kommit.Men det var inte bara dom utan hörde även trastarnas  inte så vackra ljud.
Men man skulle kunnat tro att det var en vårdag med alla dessa fågelljud.
Det lilla  Kojou--No-Mai trädet har skaffat ny höstkappa.Klär det så fint.

Min Hortensia som jag fick på min 70-årsdag av Kära systern har en stor rosa boll kvar .
Den har blommat så otroligt fin hela sommaren.

Och även Benveden har bytt till höstskrud.Härligt röda höstfärger.

Och så en höstblommare.Tidlösa.
Colchicum autumnale Alboplenum
Borde man ha massor av nu i trädgården .Men lökarna är ganska dyra.Men måste allt skaffa fler.

Satte ut den uppstammade Azalean som jag köpte till Jul.Den har kommit med några nya blommor då och då hela sommaren.Vore kul om den kunde klara av vintern.Bredvid blommar en Spettsmössa fortfarande.

3 kommentarer:

  1. Verkligen höstlika bilder. Men man ska njuta av växterna nu också. / Britt

    SvaraRadera
  2. Din tidlösa är väldigt vacker. Fantastiskt att spetsmössan fortfarande blommar. Hösten blir ett färgrikt avslut i år.

    SvaraRadera
  3. Fint med höstfärgerna!!
    Ha det gott

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.