Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 11 oktober 2015

Höstjobb.

Så fin den är den här Tidlösan.Har lite lite rosa i sig men mest snövitt

Ska sätta krukan på ett skyddat ställe sedan.Tror det får bli i växthuset.

Där har R hjälp mig att ta in krukorna med Blåbär och fyra  olika lönnar fick också komma in nu.


Här har jag kvar en del pelargoner som jag ska slänga sedan har tagit skott av dom som har planterats i mindre krukor och står här inne i två fönster.

Kom på att jag har en kruka till som ska in men den kan jag ta i morgon.
Annars blir det inte lika fullt som det brukar.Har gjort mig av med många som jag har känt att jag kan klara mig utan.Marie och Tomas har fått ta med sig en hel del ut till sitt torp
I morgon ska jag ringa Vårdcentralen och höra om jag kan få en tid och dom tittar på min hand.
Något är fel för nu är den så öm och börjar svullna igen.Blir tokig på den här värken dag och natt.

2 kommentarer:

  1. Ser spännande ut i växthuset. Behöver du ta in blåbär och lönn? Fin vit tidlösa. Jag ska hålla utkik efter en sådan. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar in dom eftersom dom står i krukor.Blir det mycket kallt så blir det svårt för dom att klara sig,men i växthuset går det bättre.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.