Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 9 oktober 2015

Sommarens projekt.

Nu blev det lite fel ordning på bilderna den här skulle komma näst sist.Men ni för står säkert hur jag menar.
Satte ett Blåregn vid den nya spaljen som är ett av  flera projekt som jag skulle göra i sommar.
Och nu när kylan kommer så har det blivit en blomknopp i det.Kommer säkert inte hinna slå ut,men kul att se .

Så här ser det ut nu framför denna spalje.Klängrosen Summer wine har växt till sig fint och även blommat så vackert

Så här såg det ut när det var nygjort

Klängrosen.
Jag satte en vindruva till höger syns inte bakom påskliljorna.Här har jag inte satt Blåregnet ännu.Längst till vänster planterade jag en Clematis.
Och så till det andra av mina projekt som jag lyckats genomföra.Det var så många saker jag tänkt göra men men som ni nog sett på bloggen började ju min hand att ställa till det redan i början av Mars.Så alla planer fick läggas på is.De här två var det som jag med R:s hjälp kunde genomföra.
Den här lådan är tömd nu och växterna satta i krukor som står i källaren.Så kan jag plantera ut dom i vår igen.
Vill ni se fler projekt på andra bloggar gå då in
HÄR

12 kommentarer:

  1. Så fint det blev, gillar verkligen armeringsmattor och det sättet som du piffat till dem med små fina detaljer! Hoppas din hand är bättre! Ha det bäst! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Det kommer til å bli et syn med blåregnet!

    SvaraRadera
  3. Snart ser man nog inte armeringsmattan längre. En grön vägg, härligt. Mitt blåregn har aldrig blivit högre än halvmetern, så blommor kommer det inte att bli så länge den står på friland.
    Snyggt arrangerat i tråget!
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att få knopp på blåregnet Jag har haft mitt i 4 år men ingen blomma syns alls.Lyckliga dig. Och vilken söt plantering den gillade jag skarpt.
    Hoppas handen har rättat till sig
    Kya på dig
    ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Ja, du har då inte haft det så överdrivet lätt i sommar. Roligt med armeringsklätterstödt för blåregnet. Det blir kanon när den har vuxit till sig.

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Vilken söt klängros! Jag gillar de som liknar vildrosor, din var otroligt söt. Så fint med armeringsmattan och blåregnet. Planteringen i det lilla tråget var också jättefint. Trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  7. Blåregnet ser litet ut just nu men det kommer att explodera! Var då inte rädd att klippa i det för det gör att den ger knoppar :)

    SvaraRadera
  8. FInt med sån spaljé, är sugen på ett sådant jag med, vet bara inte vart jag skall ha det ;)
    Hoppas du blir bra i handen snart!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jättesnygg spalje, blåregn är ju så fint!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  10. Hoppas du är bra i handen nästa säsong så du an gräva och hålla på lite själv igen...

    Armeringsväggen blev verkligen superfin och det kommer bli underbart med blåregnet klättrande över det hela.

    Kram och ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Blåregn i knopp, vilken lycka. Planterade mitt blåregn förra året och är så glad att den överlevde vintern, återstår att se den blomma.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  12. Åh vad härligt med knopp i blåregnet! Jag har ett som växer så det knakar men aldrig blommat, trots att jag beskär det som en galning efter alla konstens regler.... Hoppas du får se många nya knoppar till våren!
    Ha det fint!
    /Gunilla

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.