Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 7 oktober 2015

Vi ger inte upp.

Tog med kameran ut på en promenad i trädgården för att se om där fanns något som blommade.Och visst gjorde det .Ganska många faktiskt.Dom här gula engelska Vallmon den ger inte upp i första taget.Synd bara att det sprider sig så ohämmat med frö.Man hinner inte plocka bort alla frökapslar för alltid gömmer sig någon inne bland bladen från någon annan blomma.

Sedan har dessa röda Höstastrar som jag började tro inte skulle hinna slå ut innan frosten tog dom men nu så börjas det.

Frösådda Ringblommor dom är även dom tåliga.Fast den här rabatten där dom växer ligger ganska skyddat mot grannens garage.

Så hittade jag ännu en överlevare från förra året.Lejongap.

Och Gallicarosen kämpar på med nya blommor.

Vit Höstaster.Den gillar jag mycket.

Det här gräset har jag inte något säkert namn på.Har för mig att det kallades Indiangräs.
Tack vare de vackra färgerna som det får på hösten

Denna lilla planta som plötsligt dök upp i den här rabatten vid den nya spaljen har jag gått och tittat på hela sommaren tills för några veckor sedan då kom jag på vad det är.
Har en Julros med klasar av gulgröna klockor på senvåren.Den är det som fröat av sig.Lade på kompostjord här i höstas och tror att något frö kommit med i jorden.
För plantan står långt bort från där den nu växer.

En blå liten Vädd har trotsat det numera kyliga vädret

och den här floxen kommer nu med ännu en blomma Resten av plantan har blommat över för ett bra tag sedan.

2 kommentarer:

  1. Vi är inne i Oktober månad och det blommar ännu. Härligt! Jag är inte så glad i gula blommor men din gula Vallmo fångade mig för en stund. Läcker!
    Här blommar olika Nävor, Rosor, Kärleksört och Höstsilveraxen är underbar. Pervioskan är även den ok.

    SvaraRadera
  2. Så mycket blommor fortfarande, härligt med hösten också. Den gula vallmon har vi också, sprider sig överallt, fast jag gillar den, Den lyser upp och blommar hela sommaren och hösten också. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.