Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 1 november 2015

Det sista från växthuset.

.Tyckte att det var synd att låta dom vara kvar där ute.Nu är det ju inte läge att gå ut och sitta där och titta på det som står i blom.Dessa Pelargoner ska jag inte spara så därför är de kvar där inne.

Man blir glad av att se en bukett blommor på bänken i köket.Och jag behöver alla tillfällen att piggas upp.Var ju till läkaren igen och han har skickat in en ny remiss för att undersöka den svullnad och smärta som jag har på andra sidan i handleden.Den smärtan plus det som är kvar efter operationen börjar att vara mer en jag orkar med.Har svårt att se någon glädje i något runt mig.Har försökt att sticka och virka lite men det blir bara korta stunder sedan måste jag sluta.
Har fått svar på remissen och att det just nu är 3-5 månaders väntetid.Har tre sjukhus som jag kan få tid hos  det som först får en ledig tid.Och med min vanliga tur så får jag nog vänta 5 månader innan jag får komma in och får hjälp.Ibland är det bara skit med livet.
 

4 kommentarer:

  1. Så trist! Att vilja göra en massa saker och inte kunna. Man kan bli ledsen för mindre.
    Men pelargonbuketten är söt-. / Britt

    SvaraRadera
  2. Låter tungt. Hoppas det löser sig snabbt för dig!

    SvaraRadera
  3. Varma kramar från mig till min favoritmamsing!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Oh, "lilla hjärtat"! Nu lider jag med dig, samtidigt som jag blir arg. Inte på dig så klart utan på allt politikersnack där allt blir alltid bättre om bara ju DE får regera.
    Det är INTE rimligt att du behöver vänta och vänta...Tacka för det att livet känns hopplöst. Usch och fy!!!!
    Har du provat (det har du förstås) med olika smärtlindring?
    Själv har jag en del smärtproblematik och använder då Voltaren gel 23 .3 grams i kombination med Alvedon 625 mg, två stycken åt gången. Denna kombo ger hyfsad effekt för mig. Minst två gånger per dygn.

    Kram!
    Trevlig helg!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.