Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 5 november 2015

Goda grannar.

Här har jag själv fixat så växterna gillar att vara grannar Starka färger i grytan sedan blir de andra bara mer åt det gröna hållet.
Blir ett lugn över det hela.

Samma sak här Växterna gillar varandra

Då jag hade det här på altanen var det i mitt tycke och smak fint.Vita och gröna blommor och blad.

Det här är ett stilleben som jag blev så nöjd med.
Men det här är nog mina finaste grannsämjor i trädgården.Blått och vitt.

Och här har växterna själva fixat Perukbusken har fått sällskap av en Engelsk vallmo
Snyggt.
Vill du se fler goda grannar gå då
HIT
Min tolkning av fredagstemat.

Önskar er en fin helg.

14 kommentarer:

  1. Du har blick för och fin förmåga att få till det, sådär så det ser så självklart ut. Vackert för mina ögon.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Många fina tips på blommor och saker som passar ihop och är goda grannar. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  3. Ibland får man hjälpa till litet så att växterna kan samsas. Och ibland fixar dom det alldeles av sig själv. / Britt

    SvaraRadera
  4. Rosor och riddarsporre är ett vinnande koncept på alla vis. Så vackert och romantiskt!

    SvaraRadera
  5. Vissa grannar blir alltid extra goda. Att få ihop krukarrangemang så det ser bra ut är svårt men du har verkligen lyckats.
    Ha det gott och en trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina kompositioner! Och jag gillar verkligen ditt stilleben, kul att få in lite sago- och fantasibetonat som överraskar.
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  7. ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN. ÄNTLIGEN KAN JAG KOMMENTERA! Har lyckats hitta en inställning som gör att jag - förhoppningsvis - kan vara med i gemenskapen. Så nu blir det jobbigt..... *fniss*
    Håller nog med dig - det vita och blåa är nog bäst!
    KRAM & TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jippi Sussie.Äntligen säger jag med.Har saknat dina roliga kommentarer.
      Sitter här och lyssnar på regnet som knattrar på fönstret och tänker på sonen och hans familj .Dom ska segla i två månader kommer hem lagom till nyår.Båten ligger vid ön Sant Lucia.Där kommer dom att få besök av vänner som avlöser varandra och seglar med dom.Hoppas bara att de inte råkar ut för någon orkan.
      Ha en skön helg.Kram.

      Radera
  8. Ja, jag fastnade nog också mest för det blåa och vita, tycker det är fräscht och somrigt, lite svalkande så där (kanske man inte behöver just nu men på sommaren!)

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Fina kombinationer och det är ju smart att ha växter i krukor så kan man flytta dem så de passar bäst ihop. Så snyggt det är att ha så mycket grönt till de starka färgerna i första bilden. Och den blå-vita kombinationen är helt underbar! Ha en skön helg! Leena

    SvaraRadera
  10. Vilka fina kombinationer.
    Jag gillar verkligen planteringen som står på det vita bordet. Så snyggt.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  11. Fina kombinationer, den blå riddarsporren med den fina vita rosen, är ett lyckat par.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga sommarbilder håller med dig om de sista bilderna är nog en suverän kombination och att ha krukor att välja platser till är ju toppen
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Ja, det er vel viktig å finne naboer som liker hverandre :) Spesielt fin, den blå og hvite!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.