Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 28 november 2015

Julstrumpa

Har sytt två nya Julstrumpor till barnbarnsbarnen.Sydde till alla sju barnbarnen när de föddes.
Tror en del har kvar dom fortfarande.Alla fick olika.Hoppas nu de här två kommer att bli omtyckta.




Den här kransen finns på båda.Den var julig och bra .
Sonen ringde från Caribien .De hade nyss vaknat i båten så han låg och drog sig lite sa han.
Kul att han hör av sig så man vet att allt är bra med dom.
På tisdag kommer Bellan dit och ska segla med tills efter jul då hela familjen kommer hem.
Äldsta sonen kommer och är med de sista två veckorna.Yngsta sonen med flickvän är där redan.Dom hade varmt och skönt men det var lite regn ibland.Båten fungerar bra och är stadig i vattnet.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina strumpor! En fin tradition att alla barnbarnen och nu deras barn fått dem :)
    Jag har inte hunnit läsa fredagsbloggen förrän nu men du har verkligen hittat aliens i trädgården.

    Ha en fin 1:a advent och Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina strumpor du sytt. Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en brodermaskin. Vilken sort har du? Och den är du nöjd med? / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en Janome 350.Den fungerar jättebra.Är så nöjd med den.Vet inte om dom säljs i Sverige längre.Blev visst något strul mellan återförsäljarna och Janome.Annars är det bra maskiner och det finns ju de som broderar större yta.Min största ram är 20x14 Sen har jag en mindre ram med.Man kan ju köpa program där man delar upp stora bilder och då kan det gå att göra större motiv..

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.