Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 19 november 2015

Runda former

Runda bulliga former.Dom ser ut som rosa bakelser.
Ranunkel.

Både krukan och Sucklenterna har runda former.Tacksamma att ha ute på sommaren och att sätta i olika arrangemang.

Rund vacker blomma på en rund stickig Kaktus

Den här Nävan växer sig mycket stor och om den inte drabbas av ett slagregn så bildar den en rund fin form.

Humlorna är extra glada i Rudbeckians runda mitten.Där kan det bli trängsel soliga varma dagar.

Och visst bildar rosor runda vackra blommor.Och i bakgrunden syns en rund kudde av en blåskimrande Hosta.
Vill du se flera runda former gå då
HIT
Det var min tolkning av veckans tema.

11 kommentarer:

  1. Ranunkel hade jag i min trädgård för första gången i år! Och Oj! vad vackra de är.
    Och vilken underbar ros!? Vad heter den? Den ser ut som en marsipanros :)

    Kram och ha en go helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Morsdagsros som inte hette något mer en så..Om jag kommer ihåg rätt.Har den i en stor svart järngryta.

      Radera
  2. Mycket runt och fint hos dig. / Britt

    SvaraRadera
  3. Fina runda former, och vilken härlig bild på humlorna.
    Ha en trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Varierande fina runda former! Jag älskar dina olika krukor med lite udda växter. Och så kände jag igen ljusstakarna i första bilden, sådana har jag också. Vi köpte alltid glas på Iittala när vi var och hälsade på min familj i Finland så jag har alla höjder av dessa ljusstakar. De håller visst på att bli riktigt inne - igen. Trevlig helg! Leena

    SvaraRadera
  5. Vilken magnifik näva!
    Fint med dina olika krukor, kaktusblomman är en prydnad i sig.
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Hej Gunborg, så mycket fint du visar och så häftigt med den blommande kaktusen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Många fina mjuka runda former du har. Nävan är maffigt stor.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Attraktive runde former!
    God helg :)

    SvaraRadera
  9. Ranunkel är jättefina blommor. Jag har den faktiskt inte av någon anledning som jag inte vet. Kanske jag måste skaffa den. Vackra bilder, påminner om en sommar som kommer. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder på olika runda former.

    Kaktusen har verkligen en fantastisk blomma.


    Trevlig Helg

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.