Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 2 december 2015

Lyckta och Amryllis

Har gjort en jul-lyckta med ljusslinga.ICA sålde så fina ljusslingor idag och billiga var dom också.
När jag kom hem så tittade jag runt på vart jag kunde ha den och då föll blicken på den svarta lycktan.Där får det bli tänkte jag och for upp på vinden för att leta en passande tomte och så hittade jag även  en kotte som fick göra tomten sällskap.

Blev nöjd med det hela.

Nu blommar den första av de tre Lökarna som jag köpte.Den här blev ju så läcker.Ser ju inte ut som Amaryllis brukar och tre stänglar med knoppar har det växt upp .

Med så många knoppar kommer vi att få en lång blomtid att njuta av.

4 kommentarer:

  1. Så stämningsfullt det blev med lyktan - nu blev jag inspirerad.

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin amaryllissort.
    Kul med lyktan. Jag tog en vas, men lykta var väl så bra. / Britt

    SvaraRadera
  3. Fint med öppenspis och lykta, läcker amaryllis.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sicken fin amaryllis! Och visst behöver man mycket ljus så här års! Slingor i en lykta - varför inte!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.