Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 9 december 2015

Novemberkaktusar.

Fast jag börjar med min blommande Amaryllis.Nu är fjärde stängeln på väg upp.Den hade jag tur med.

Och så den November kaktus som jag tycker har en så underbar färg på blommorna.Den blir ju gulldig om ni förstår hur jag menar.

Och i köket står den vita i full blom.

Idag så blir det en tur till Mälarsjukhuset igen.Gissa om det blir jobbigt med tre och en halv timma i bilen.
I måndags så var det ju handen.Fick massor med elstötar i handens och armens nerver.Det var väldigt obehagligt.Nu får jag vänta en vecka på svar om de hittade något.
De lyckades få igång värken i handen i alla fall med dessa stötar.
Idag blir det Mammografi.Sen blir det väntan på det svaret. Fast det brukar inte ta så lång tid.
Ja ja intet är som väntans tider.

2 kommentarer:

  1. Vilken sirlig fin amaryllis. Förr hade jag en krukväxt som hette vallota eller något sådant. Den liknade dina amaryllis.
    Hoppas mammografin gick bra och att det blir ordning på handen. / Britt

    SvaraRadera
  2. Härligt med egna uppdragna blommor! Jag har ett antal kaktusar som jag fick blad till från någon bloggare (har som vanligt glömt vem) och dom har otroligt nog överlevt min sjukdomsperiod. Får se om dom kommer igång och blommar någon gång.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.