Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 7 januari 2016

Drömmar och visioner 2016.

Ja oj så mycket det är jag vill göra år 2016.2015 blev ju ett år då jag inte kunde gör många saker av det jag planerat.
men om jag kan få hjälp nu med handen så kanske det äntligen går att planera lite igen.
Det här är en del av min längsta rabatt och i somras så såg jag hur den blev helt igenväxt med fröplantor som jag inte orkade gräva bort.
Fortsättning på långa rabatten men åt andra hållet.Så om jag bara kan gräva en del av den och göra om så kommer jag att vara nöjd.

Sen hoppas jag att växterna vid nya spaljen klarar vintern och växer till sig fint.
är ju så spänd på om Blåregnet klarar sig.Har packat in det ordentligt så det blir till att hålla tummarna 

Och klängrosen växte ju så fint redan i år Blomman var precis så fin som jag hade hoppats.
Sommervine.
Så många fler förhoppningar och visioner vågar jag inte ha ännu.Allt beror ju på handen.
Dom här bilderna är från när det var nygjort.
Har även en vindruvsplanta längs till vänster och åt andra hållet en klematis.

Om du vill läsa om andras visioner och planer för 2016 då får du gå


Hit.

13 kommentarer:

  1. Jag hoppas också att handen ordnar sig, för du har en del att ta hand om. / Britt

    SvaraRadera
  2. Visst är det ett litet helsicke att drabbas av nån sjukdom. Dessutom har jag märkt att det som för en 20-30 år sen tog ett par veckor att bli av med, det sitter i betydligt längre nu..... Mden så mycket gladare man blir när skiten ger med sig!
    STOR KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Härligt med stora rabatter men trist om du inte klarar skötseln som du vill. Hoppas att din hand är duglig denna sommar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar stora rabatter, det kommer säkert att gå bra för dig med den om handen får vara någorlunda bra. . Man får bara ta det i den takt man orkar och kan. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. HAr också mängder av drömmar och visioner. Sedan beror det på kroppen om de bli av. Jag håller tummarna för att våra kroppar tillåter oss förverkliga våra drömmar i år :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas din hand blir bra, så du kan göra trädgårdsarbete. Har också ett blåregn som jag hoppas överlever vintern.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Vilka härligt stora rabatter.
    Armeringsmatta är toppen . Det blir en avgränsning direkt sedan är det bara att plantera klättrare.
    Vilken fin dekoration du har i armeringsmattan.
    Hoppas att handen blir bra så att du kan förverkliga det du önskar.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får bra besked om handen så du kan fortsätta och jobba vidare med dina drömmar.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  9. Får virkelig håpe det går bedre i år. Tvi, tvi!
    Rosa 'Summerwine' står på min ønskeliste. Kanskje jeg skal spandere den på meg i år?

    SvaraRadera
  10. Det är verkligen inte roligt att inte kunna jobba som man vill i trädgården. Jag förstår att du är frustrerad och längtar tills det är bra igen. Hoppas verkligen att du fått ordning på handen till våren! Jag är oxå väldigt svag för armeringsnät och skulle kunna ha hur många som helst :)

    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Hoppas din hand kommer att vara tjänstvillig i år och att du får gjort lite av dina visioner och drömmar!
    Önskar dig en skön helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  12. Hej hoppas att du får en hand som "lyder" dig, jo och du tack för din kommentar inne hos mig.Tänkte på problem med rådjur, sen jag började spruta i min trädgård med Tricogarden så har jag inte fått mina växter och lökar uppätna. De e fantastiskt! Ha ett Gott nytt Trädgårdsår, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  13. Ja ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Hoppas att du får ett riktigt bra 2016 och kan förverkliga en del av dina drömmar. Håller tummarna för ditt blåregn! Mitt växer så dt knakar men blommar aldrig...
    Ha en fin kväll!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.