Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 2 januari 2016

Källaren år 2016

Nu är det dags .2016 börjar bra .En Kameliablomma på väg att öppna sina vackra rosa knopp.Liksom förra året har den massor med knopp.Hoppas dom kommer att kunna slå ut. 

Dom flesta har kommit så här långt.Och dom får gärna vänta lite med att växa sig stora och bli blommor.

Det ser ut som det mesta har klarat sig bra så här långt.pelargonerna här nere ser bra ut.Visst blir det en hel del gula blad men det gör ju inget.Sedan ska dom ju klippas ned och sticklingar ska sättas.

Kamelian har växt sig så stor.När den har blommat kan jag kanske frisera den lite.

I slutet på denna månad har jag tid på lasarettet för undersökning av handen.
Då hoppas jag verkligen att jag kan få hjälp med denna usla hand.
Har så mycket jag vill göra i trädgården som kräver en frisk hand.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att ha en kylig källare med fönster. Säkert trivsamt om man är kamelia.Lycka till med handen. / Britt

    SvaraRadera
  2. Underbart med vinterförvaring som funkar. Kameliablomning betyder högsta betyg på källaren.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.