Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 22 januari 2016

Sommardrömmar.

Sommardrömmar var det här veckan.Och jag har många men det jag mest drömmer om är att få en sommar utan ont någon stans.Två somrar har  mina händer varit fulla av eksem .Kliande helvete kan man allt säga och sedan sommaren 2015 då det började med tummen och sedan operation av den och så detta i samma hand som jag hoppas få veta vad det är och vad som går att göra på torsdag i nästa vecka.
Men om allt blir bra då ska det grävas och planteras ,rensas och grävas lite till.
Vilken lycka det vore en sommardröm som går i uppfyllelse.


Aklejia.

I växthuset kommer det att bli Pelargoner även i sommar.Det blev så bra förra året.


Guld Alströmia

Solhatt.

Krusastible

japansk lönn.

Tycker inte det är för mycket att önska sig efter tre somrar då inget blev som man ville.
Hur det än blir så tänker jag försöka förverkliga några av min drömmar i trädgården.
Vill du se fler drömmar så gå in
Ha en trevlig helg.


18 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder med fina drömmar.
    Krusastilbe har jag inte sett tidigare. Den var läcker.

    Hoppas att du är bättre i dina händer denna sommar.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  2. Så fina sommarbilder, hoppas du är frisk och kry i sommar.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Underbara sommardrömmar må vi hoppas alla uppfylls och att du får ha en sommar utan några krämpor.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas dina händer blir bättre. Så kan du helt och fullt njuta av din trädgård. Så jättefina bilder. / Britt

    SvaraRadera
  5. Jättefina sommarbilder. Jag hoppas att dina drömmar slår in och att du kommer att må bättre den här sommaren. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt med dina händer. Jag hoppas det blir positivt besked hos läkaren så att du får njuta av trädgårdsarbete i sommar. Jättevackra bilder bjuder du på, fulla av sommar.

    Ha en fin helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  7. Hoppas verkligen du får en bra sommar och kan använda dina händer som du vill. Fina trädgårdsbilder! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilken frustration att inte kunna ägna sig fullt ut med det man älskar mest...
    Hoppas du får hjälp med dina händer så du kan som du önskar få påta din trädgård i sommar.
    Lycka till! / Birgitta

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för att din dröm går i uppfyllelse!
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  10. Många härliga bilder! Krusastilben gillar jag. Tror inte jag sett den tidigare.
    Hoppas drömmen om en sommar utan sjukdom slår in!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Så fina sommardrömmar. Mest av allt önskar jag att du får bli bra så att du kan odla Dina drömmar ordentligt vi håller tummarna för det.Krusastilbe har jag inte sett förut den är en "vill ha" växt.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  12. Så leit å høre at du har vondt i hendene. Håper alt for at du blir bra, så du kan oppfylle dine sommerdrømmer. Et fantastisk gullregn tre du har der. Riktig god helg og god bedring.
    Jannicke

    SvaraRadera
  13. Hoppas du får hjälp för dina händer så du kan förverkliga drömmarna i sommar!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  14. Åh, pelargoner. En favorit. Här har jag haft många sorter, men de har minskat med åren då jag inte riktigt lyckas övervintra dem. Många vackra foton som ger känslan och längtan av sommar. Hoppas att du får hjälp att förverkliga dina drömmar. Fin lördag till dig.

    SvaraRadera
  15. Så många fina bilder och härliga sommardrömmar! Vi får hoppas att du får hjälp med eksemet. Så frustrerande när knoppen vill mer än kroppen. Har också problem med en tumme...inte kul. Trevlig helg!
    Milla

    SvaraRadera
  16. Jag känner igen mig i dina önskemål, fast jag har ju bara haft problem en enda säsong. Jag vill också vara helt återställd så man kan roa sig i trädgården!
    Fantastiskt vackra bilder på härliga blommor!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Nä, nu jäklar kommer det ordna sig med alla problem! I år kommer vi ha en supersäsong utan stora problem varken här eller där.
    Och bara få saker och ting gjorda och kunna njuta fullt ut!
    Eller Hur?

    Kram och lycka till på torsdag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  18. Vackra sommarfoton! Hoppas du får hjälp mot dit eksem.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.