Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 18 januari 2016

Tulpaner

Köpte årets första bukett tulpaner i helgen.Det har ju varit Tulpanens dag och det måste man ju fira.Valde en mörkt lila färg på mina tittade på dom och en bukett med vita men kände att lite färg skulle sitta fint.


Och i veckan som gick åkte alla julsaker ut även granen.Möblerade om i fönstret blev så tomt när ljusstakarna försvann.Kulorna som hänger där är i fattigmans silver så dom kan man ha framme året runt.
Tror jag ska ta en promenad idag för tempen ligger på ca -6 så då borde jag kunna klara kylan och solen skiner.

4 kommentarer:

  1. Underbart vackra tulpisar! Jag fick två knippen starkt rosa förra tisdagen - och dom står fint fortfarande!! Men har dom lila i morgon när vi ska till Visby så är det väl dags att byta!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Härligt med tulpaner - jag har precis köpt en bukett med ljust skära.

    SvaraRadera
  3. Det är underbart att det finns tulpaner u, ger en känsla att våren inte är såå långt borta.Jag fick vita förra veckan.

    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. I have no tulips to show today - but I did plant a number of red tulip bulbs - hope to see them in Spring. Enjoyed my visit today. JC

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.