Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 10 januari 2016

Vitt ute svart inne.

Fast det är ju bara ljusen jag menar.Har vart riktigt modig och satt svarta blanka ljus i ljusstakarna.Måste köpa fler av dessa lackade ljus.Hade ju röda framme nu i jul.Dom fanns i många fina färger.Men det är en nackdel med dom .Jag kan inte förmå mig till att tända dom.
Kanske om jag köper hem fler.
Vitt är det ju ute .Vi har fått ganska mycket snö och mer ska det ju bli.Det blev allt ljusare nu.Och så har jag sett spår av rådjur.Fast bara ett.Förra vinter var det fyra stycken här en gång.
Men grannen fick nästan inte ett äpple på sina träd då han sågade bort massor av dom blommande grenarna.Och om det blir kvar äpplen på träden lockas rådjuren ditt.Han hade lagt massor i sina kompostlådor och där hoppade rådjuren upp och åt.

Ser att julgranen speglar sig i ljuset även mina händer med kameran syns.Annars har jag städat bort allt julpynt bara granen får stå ett tag till.Jag gillar nämligen att mysa med tänd gran.

8 kommentarer:

  1. Jag kan förstå om det bär emot att tända de fina blanka ljusen. / Britt

    SvaraRadera
  2. Läckra ljus. Är de svarta rakt igenom tror du?

    SvaraRadera
  3. OH fina ljus, tar emot sdå man ska elda favoljus,,jag eldade några hemstöpta nu i jul och de tog emot lite,, men då måste jag ta mig tid att stöpa nya det är ju kul! Håller med att det är fint med det vita ute,,men vårlängtan är stor!

    SvaraRadera
  4. Läckra ljus! Visst är det jobbigt att inte orka tända favoritljusen. Jag har några sparade sen 20 år tillbaka. Tänkte ett tag att på en högtidsdag skulle de få brinna men än så länge har jag inte tänt på trots mpnga passerade högtider.
    Ha det gott /Lotta

    SvaraRadera
  5. Visst är dom här blanka ljusen fantastiskt vackra! Jag har två höga orange som är kraftiga nedtill och sen smala upptill, som en sockertopp. Inte 17 vill jag tända dom inte! Så nu har jag haft dom i 5-6 år ståendes i köket i den svarta avdelningen. Men snart måste jag nog byta stil där och då.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Kom på att jag har faktiskt två runda i rött med lite gulddekoration som jag tar fram till julen - men inte tänder jag dom heller!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har inte hjärta till att tända dom.Var in på deras sida för ett par minuter sedan och tittade på vilka fler färger de finns i.Blir nästan svårt att välja.Men jag ska köpa nya sedan.

      Radera
  7. Riktigt läckert Gunborg! Köp fler så att du vågar använda dem. Måste vara urläckra som tända.
    Ha det gott! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.