Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 4 februari 2016

Årets nyhet.

Tror att årets nyhet är idag för första gången på snart ett år så känner jag att handen nog kommer att kunna jobba med mig.Har provat ny tablett och provat ut ett nytt handledsstöd som känns så bra hoppas båda kommer fortsätta och vara bra för mig.Och jag har bestämt att jag ska ta bort dom växter som sniglarna gillar bäst och satsa på små träd ,buskar rododrendon och Azaleor.Några fler rosor.Det här har jag tänkt för min långa rabatt.Visar lite av de växter som jag vill satsa på.

Bra växt att plantera under buskar och rosor.



Ska försöka hitta Rododendron som även får vackra blad.

Vill gärna ha fler Azaleor finns ju så vackra andra färger en den här gula.



Aklejor är bra att sätt vid rosor.

Alunrot verkar sniglarna inte gilla så det har jag ganska många.

Ännu en söt Akleja.
Så detta är min nyhet för året att jag har planerat hur jag vill göra.Blev lite många bilder men det går ju snabbt att skrolla ner om men vill.
Fler nyheter för året kan du läsa om
Här
Trevlig helg.

13 kommentarer:

  1. Det vore väl den bästa nyheten om du blev litet bättre i handen.
    Dina aklejor väcker habegär. / Britt

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint. Den sista bilden , aklejan är helt underbar. en nyhet för mig. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir bättre i handen nu och kan njuta i trädgården i vår. Fantastiska aklejor !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Så bra!
    Alunrot nr 1 var ekstra fin...

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig nyhet om din hand. Hoppas allt får en bra plats och att sommaren blir fin
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Fina nyheter, Aklejorna är riktigt vackra. Hoppas dina planteringar blir som du vill ha det, och att handen fungerar.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Så skönt att det går framåt med handen, god bättring!
    Ja, och din sista bild på aklejan - så vacker!!!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Lycka till med din långa rabatt, hoppas handen funkar bra.
    Det låter ju hoppfullt för min honungslök också.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Att din hand börjar fungera är ju en fantastisk - vilken bra nyhet! Precis som dig har jag börjat dra ner på perenner och satser mer och mer på små träd och buskar. Fast jag har ju alltid gillat såna bäst.....
    KRAM och trevlig helg
    Susie

    SvaraRadera
  10. oj vad kul att hör att din hand kanske börjar fungera för dig!!
    Jag önskar dig en underbar helg!!

    SvaraRadera
  11. Härligt när allt går åt rätt håll med handen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Låter bra med handen. Härligt med nya planer. Den alunroten, ja alla sorter förresten, är jättefina som underplantering det håller jag med om.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  13. Det var en bra nyhet. Jag ska också försöka ta efter att planera lite bättre :-)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.