Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 21 februari 2016

Den som hade bråttom.

Så ser den ut när den öppnat upp sina fina blomblad.
Hittade namnet i en Engelsk trädgårdstidning.

PLEIONE FORMOSANA

Tidningen hade en bild på en skål fylld med blommande Orkide.
Det stod även att den sätter sidolökar som man kan spara och få till blommande exemplar.
Måste säga att det dröjer nog ett tag innan jag kommer upp i den mängden som visades på bilden.
Fast då har man ju något att sträva efter.
Det kommer att växa upp stora blad senare som till hösten får vissna ned.Påminner om tidlösans växtcykel.Men där kommer bladen först och blomman till hösten.

3 kommentarer:

  1. Kul att du visar den. Den väcker habegär. / Britt

    SvaraRadera
  2. Hur snygg var inte den? Ursnygg!

    Jag ska nog ta och plantera lite fler funkior i krukor jag med för förra sensommaren hade vi invasion av de läbbiga små åkersniglarna! Usch och Fy!

    Ha en fortsatt skön söndagskväll!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Oh, så vackert! Håller tummarna att du får jättemånga som blommar om ett par år - eller så:-)
    Skickar med en länk ifall du inte har sett den
    http://www.odla.nu/inspiration/odla-orkideer-del-4-1
    Ha det gott med din vackra orkidé!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.