Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 10 februari 2016

För mitt välbefinnande.

Här ser ni varför jag återkommer till min källare så ofta på bloggen.Men det är ju rena medicinen att komma in här bland allt det gröna.
Upptäcker något nytt som hänt med någon av växterna nästan varje gång jag är där.
Detta är min terapi för själ och kropp.
Så förlåt att jag tjatar om min källare så ofta.

En Julros som jag hoppas ska blomma i år.Det är en frösådd som jag grävt upp.Blir så spännande att se vad det blir för färg och om den blir enkelblommande eller om det blir en fylld.
Första bilden visar ungefär hava beståndet av växter sedan har jag ju massor med Pelargoner där-
Har bara två växter kvar att plantera om där ner nu.Sen får jag sätta fart med dom som står här uppe i fönstren.

2 kommentarer:

  1. Fortsätt gärna med rapporter från nedervåningen. Jag hade önskat att jag hade en sådan.
    Men det händer faktiskt litet i garaget också. / Britt

    SvaraRadera
  2. Förstår att du trivs i ditt gröna rum, alltid kul att se vad som händer i andras källare. Ha det fin. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.