Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 8 februari 2016

Letat vårtecken

Hittade inte så många ute.Men nu våras det i källaren.Snart har jag planterat om alla mina pelargoner .Har några kvar här uppe.I går var det Drottning Ingrids tur att få ny jord och så satte jag flera sticklingar av den.Sätter så många sticklingar jag kan .Dom ska Maries  sambo få.Han hade massor i deras växthus men det hade blivit mögel på alla så dom dog alla.Jag fick många av honom förra året så det är min tur att vara givmild.
Det rosa fluffet är Drottning Ingrid.Tycker mycket om den.
Och så är det två st blommor från Mallorca.Den växte sig enormt stor i somras

Det som jag hittade ute var Julrosorna dom har börjat visa knoppar och växa.

Och så den Italienska Munkhättan står så grön och fin i rabatten.

Kamelian försökte även i år lura mig med att vända dom blommor som slagit ut in mot väggen.
Men mej lurar den inte såg allt något rosa när jag vattnade den i går.

Blommorna är så otroligt vackra.

P. sidoides Black

Plantan har växt sig stor och fin i vinter.Har två plantor av den sorten så en kan jag ge bort.
Tur att jag har haft källaren i vinter .Hit kan jag gå om jag behöver pigga upp mig lite
Och det har jag behövt många gånger i denna vinter.

4 kommentarer:

  1. Rosa kamelia - ja, det skulle man ha i växthuset! Men då får vi nog bygga ett orangeri istället. Jodå, jag har naturligtvis räknat på det med, men oj oj oj vad dyrt det skulle bli. Jag får nöja mig med ett stort växthus (det slutliga valet har blivit 16,23 kvm)som förmodligen kommer att fyllas med chili. Dyra frukter.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Den svarta pelargonen föll jag pladask för!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Nu fick jag en påminnelse - måste kolla nästa gång jag är på landet om munkhättebladen tittat upp. Det är en spännande tid vi går till mötes.

    SvaraRadera
  4. Den som söker han finner. Pelargonen gillade jag.
    Jaså du har redan planterat om. Nej, jag väntar nog på ett bättre väder så jag kan stå ute eller i växthuset åtminstone., / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.