Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 25 februari 2016

Min favoritfärg.

Svårt att välja en färg men den här ljusa pastellrosa tillhör min absolut favorit.
Rosa är så lätt att kombinera med vitt ,ljust gult ock ljust blått.
Så här nedan följer en rad av dessa färger.

Den vita.Lite suddig i kanten.

Och så den där ljust ljust gula som jag bara älskar.

Och så den blå med en dragning åt lite lila.Och där är även den gula igen.

Vitt,gult och bak till höger lite rosa.

Och så den här rosa där både färgen och blomman är en favorit.
Tycker att de här färgerna gör en rabatt så lugn att se på.Och vi får ju inte glömma vårens skira ljusa grönska.Inget kan slå den synen.
Fler favoritfärger hittar du
Här.

Såg att vi skulle få soliga och fina dagar framöver,så det blir nog till att vårstäda uterummet för nu börjar vi kunna sitta där igen.

14 kommentarer:

  1. Härligt fräscha bilder! Nu slog vårlängtan till ordentligt!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på fantastiska växter.

    Ha de gott

    SvaraRadera
  3. Men så mycket fint du har... vill hälsa på med en liten spade ;)
    Ha en fin helg /Lotta

    SvaraRadera
  4. Visst är det svårt att välja, man vill ju ha alla färger i sin trädgård. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Förstod nästan att du skulle välja pastellfärger och då kanske rosa i första hand. Det är faktiskt kul att se hur olika färger vi blomfantaster väljer!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  6. Visst är de underbara nyanser! Vad fin din pärlhyacint är!

    Önskar dig en fin helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Härliga pastellfärger i dina växter, och backsippan i din header, är helt underbar. Köpte en rosa förra året, som jag hoppas kommer upp i vår.
    Ha en skön helg!
    Marika

    SvaraRadera
  8. Oj vilken snygg dubbel primula du avslutade med! Riktigt läcker!
    /Kitty

    SvaraRadera
  9. Deilige, vårlige bilder i lekkert avstemte pastelltoner!

    SvaraRadera
  10. Wow, vilken vacker primula. Svag pastell är läckert.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Wow, vilken vacker primula. Svag pastell är läckert.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Behaglig nyans av rosa. Ser den även i din "header".
    /anette

    SvaraRadera
  13. Härliga val! Vårens pastelliga nyanser är så vackra :)

    Carina

    SvaraRadera
  14. Åh! Är speciellt svag för den milt gula... Så vacker till grönskan och lyfter även annat. Som bilden där den möter ljust blå/violett. Så vackert!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.