Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 28 februari 2016

Nya blommor.

Vilken härlig färg denna Ranunkel har inte riktigt rosa utan lite åt det aprikosa  hållet.
Den fick följa med hem i lördags plus en vit.Står nu tillsammans i en kruka.Fick en plats på vår lilla veranda där finns fönster utan värme under.Hoppas nu att den kommer att trivas där och att alla knoppar slår ut.

Den vita.Så himla fin och knopparna som skimrar i svagt grönt.

Sen måste jag visa vår lilla matgäst.Idag hade han en kompis med sig men den klättrade uppför trappan till altanen och försvann upp i skogen.Synd hade varit skoj att få båda på film.
Har fotat genom fönstret på övervåningen så bilden blev väl inte något mästerverk,men det går ju att se vad den ska föreställa.

2 kommentarer:

  1. Trevligt med ekorrebesök!
    Ranunkel är en riktig favorit och jag som för det mesta vet precis vad jag gillar och vill kan bli helt ställd när jag måste välja färg. Alla är ju så vackra!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. "Korrar" är underbart söta små djur! Tyvärr så jagade Penny dom och jag tror att Santos skulle bita ihjäl dom direkt om han fick möjlighet. Han är ju en jakthundsras.....
    Det är konstigt det här med Ranunkel och mig. Jag älskar dom - på bild! För jag har varken haft någon inne eller i trädgården. Trots att jag varje år intalar mig att jag ska köpa några. Vet faktiskt inte varför det blir så här, dom är ju så fantastiskt fina!!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.