Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 17 februari 2016

Och så ringer doktorn.Tjoho.

Gissa om jag blev glad när telefon ringde strax efter kl 17  i går eftermiddag och det var min läkare på ortopeden i Nyköping som ringde och ville höra hur det gick för mig.Och jag berättade att det var ungefär som förut.Hon sa då att hon pratat med läkaren som opererade min tumme och han hade föreslagit att jag skulle prova en cortisonspruta i handen där jag har ont.
Så nu väntar jag bara på en ny tid för den och så får jag samla lite extra mod för attan så ont den gör.När jag fick i tummens sena blev jag gråtfärdig så ont gjorde det. Men den ska ju göra gott efter ett tag så det får jag stå ut med.

På bilden en slags orkidé som jag haft i ett mörkt hörn i källaren och för en vecka sedan fick jag se att den skickat upp knoppar redan så planterade om den och nu slår snart första blomman ut.Alla växter verkar ha bråttom i år.

Detta är en av mina favoritpelargoner.Blomman ser ut som en liten ros.
Rococo heter den och är en hängpelargon.

5 kommentarer:

  1. Hoppas det blir bättre i tummen när väl sprutan fått verka. Inte värka.
    Den pelargonen ser verkligen ut som en ros. Och vad spännande orkiden ser ut. Kommer det bildbevis när den slagit ut? / Britt

    SvaraRadera
  2. Uha cortison sprutor är inge kul. Har fått en del i mina fötter och tår men ibland så hjälper det så jag hoppas att det gör det för dig :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att sprutan hjälper. Den hjälper ju vid inflammationer. Jag har nog fått sådana sprutor på alla upptänkliga leder i kroppen. Den enda gången som den inte alls hjälpte var när man prövade om den skulle hjälpa även för smärtor i längdryggen....;-(
    Du är ju alldeles fenomenal med dina växter. Vad är det för en orkidé som kom upp där i källaren?

    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Hoppas sprutan i tummen hjälper. Wow vilken pelargon, jag trodde det var en ros innan jag läste texten. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.