Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 23 februari 2016

Snart är det dags

Sparade knölarna till den här Begonian.Sist jag kollade knölarna så hade det börjat växa upp små skott.Så nu är det nog tid till att sätta dom i var sin kruka .Det är nämligen två sorter där en med orangegula stora blommor och så en med rosa/vita blommor lite mindre.Har haft dom nu i två år så det här blir det tredje.
Dom är så blomvilliga och står fina ända till hösten kommer.

Gick en lång promenad idag på förmiddagen solen sken och det var nästan ingen vind.
Då känner man att solen börjat värma.
Det finns hopp om ännu en vår.

2 kommentarer:

  1. Viken jättevacker Begonia de är så otroligt tacksamma jag har ingen men jag får lust att skaffa mig en när jag ser hur vacker den är den som du har.Ha en fortsatt bra dag/Margareta

    SvaraRadera
  2. Idag tyckte jag också det var litet vår i luften. Vad härligt med nya små bladanlag. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.