Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 10 mars 2016

Då och nu.

Då och nu var det denna veckan.Så jag har valt det som vi kallar grusgården i dag.
I början när jag intresset för trädgård startade såg det ut så här.Jordgubbsland och blommor.
Innan vårt avlopp pajade var det här bilden av grusgården.Vi fick gräva upp i hörnet under äppelträdet som var ett Åkerö.Avlopp gick rakt under trädet och ut i hörnet .Trädet blev vi tvungna att ta bort.

I hörnet står en Magnolia som fanns även då vi grävde.Killarna var så rädda om den trots att de fick lov att gräva precis i kanten av busken den hängde lite i luften.

Så här ser grusgården ut i det hörnet nu

Det som var Jordgubbsland ser ut så här nu.



Tyvärr så har den här fina klängrosen dött.

Grusgården i dag.




Om ni vill se fler bilder från då och nu kika då in
HÄR
Hoppas ni förstår hur det var och hur det är nu.Det har gjorts om flera gånger under tiden vi bott här.
Ha en skön helg.


13 kommentarer:

  1. Vilken fin förändring det skett genom åren. Mycket vackra bilder.
    Ha en fin helg /Lotta

    SvaraRadera
  2. Fy vad synd att du fick offra ditt fina Åkerö, men platsen sig har du fått jättefin. Ser så härligt ut!
    Ha en trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har åstadkommit och tråkigt att klängrosen dog. Trevlig helg till dig!

    SvaraRadera
  4. Så roligt det är att se nu och då-bilder. Och roligt att gå tillbaka till. / Britt

    SvaraRadera
  5. De är så det är, det händer mycket mer än man tror i sin trädgård. Kul att man kan dokumentera och minnas. och upptäcka saker man gjort för länge sen( man glömmer en del) Det är fint hos dig och kul att få se lite mer av din trädgård.
    Ha en fin och skön helg våren är nog snart på väg till dig med
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Men så snyggt det blev. Synd på åkerö trädet. Vi hade ett stort gammalt sånt en gång när vi köpte huset och det är det godaste äpple jag vet Tyvärr drabbades det av kräfta så vi fick ta bort hela för många år sedan. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Underbar förvandling.

    Magnolian hur gick det med den.?

    Trevlighelg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den klarade sig bra.Jag bad killarna att göra vad dom kunde för att rädda den.

      Radera
  8. Jag märkte nu att vi som läser din blogg är inte direkt bortskämda med helhetsbilder från din trädgård. Så fint du har gjort i grusgården! Visst är det roligt att följa ens egna spår och se hur man utvecklas som (trädgårds)människa :-)?!
    Jättetrevlig att se för/efterbilder.

    Ha en superhelg!
    /Anja

    SvaraRadera
  9. Så synd om det stora äppelträdet. Har aldrig smakat åkerö äpplen (rätt ovanliga här, men förekommer nog), men har hört att det är en bra sort.
    härligt med magnolia, vilken blomsterprakt!

    SvaraRadera
  10. Det är alltid tråkigt när stora gamla träd får ge vika men vad gör man. Samtidigt öppnade det för nya tankar och idéer. Roligt! Och fint blev det.
    Allt gott
    Milla

    SvaraRadera
  11. Vilken förvandling till det bättre men synd på Åkerö-trädet! Det är min favoritsort.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Ojojoj, nu blev jag ännu oroligare över vårt avlopp - undrar om man borde föregå och gräva upp innan olyckan är framme? Eller innan man gör för mycket ovanpå det? kanske ska kolla exakt hur det går igenom trädgården ...
    Men, det var upplyftande att se hur fint det blev hos dig efter grävandet, nog för att det var fint innan också. Ibland tror man inte att något kan bli lika bra som det var, men då kan det ju bli ännu bättre!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.