Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 20 mars 2016

Första vårkrukan.

Äntligen har jag fått till en kruka med vårblommor.Var med Marie och Tomas till en trädgårds butik i går. EKENÄS. dom hade alla växthus fyllda med vårens alla blommor plus en massa Pelargoner.Så det köpte jag sju stycken nya.Längtar efter att få städa växthuset och plocka ut alla Pelargoner som jag har i källaren.Tomas fick ta hem dom som jag satt åt honom.

I mitten på krukan står de här roliga Påskliljorna.Det blir spännande att se dom utslagna.
Hoppas jag kan hålla liv i alla växter så jag kan sätta ut dom i rabatterna senare.


Dom hade många så här storblommiga Primula i olika färger och en del ovanlig som jag inte sätt förut

Mina favorit färger.
Tomas bjöd på lunch på hemvägen och så fikade vi i uterummet när vi kom hem till oss.
En mycket trevlig dag.

7 kommentarer:

  1. Jättesöta och mer ovanliga. Jag trodde du hade massor av primulor i källaren. Fast man kan ju köpa ändå. / Britt

    SvaraRadera
  2. Primula är en riktig vårblomma och finns tidigt i affärerna. Den trivs inte så bra inne men är så tålig att ha ute. NU vill man gärna ordna med vårblommande krukor innan allt kommer utomhus. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du kunde börja med lite vårplantering! Jag avvaktar nog ett tag till, har ju ännu inget växthus att ställa dom i ......
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart med att äntligen få börja njuta av vårblom om även i kruka:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Du har hittat mycket finare primulor än de jag hade att välja på här och påsklijan ser ju läcker ut.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Så herlig med en hel krukke med vår!:) Primula er vakkert:)

    SvaraRadera
  7. Fin kruka du har gjort. Den där påskliljan ser häftig ut! Hoppas att du lyckas jättebra med den (vilket du naturligtvis gör!)

    Ha det jättetrevligt med dina fina blommor!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.