Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 27 mars 2016

God fortsättning på Påskhelgen.

Städade växthuset på Påskafton.Så nu är det klart för pelargonerna att komma ut dit så fort tempen går lite mer uppåt.


Den stora fina Auriklern som det nog inte kommer att dröja allför länge till innan knopparna dyker upp.Har blivit så grön och fin på kort tid.




Ska sätta något nytt i Välkommenkorgen i år.Helst något som blommar hela sommaren.
I dag så har jag börjat montera lucköppnarna i växthuset .När solen lyser nu så blir det så varmt där inne.Orkade bara två idag tar de andra två i morgon.Jobbigt att balansera på stegen.Stod på den i går då jag tvättade växthuset på utsidan.Känns i benen idag.
Ha en skön fortsättning på helgen.

4 kommentarer:

  1. Hej, hej!
    Nu blir jag riktigt orolig över dig. Du balanserar väl inte alldeles ensam på stegen? Du har väl någon i närheten? Själv gjorde jag det förra året och NATURLIGTVIS snubblade jag på något och ramlade så in i norden mot en tegelkant och slog axeln - densamma som jag hade slagit bara en månad tidigare mot en sten....aj, aj! I år får min "bodyguard" stå givakt i närheten när det blir dags för växthuset.

    Vilken otroligt fin aurikel: Vad får den för blomfärg? Hur stor är den i diametern?

    Min "bulliga urna" köpte jag igår på Botaniska. Den fick mitt hjärta att klappa så kraftigt att jag var tvungen att köpa två...De har kvar en! Kul att de skaffar sådana här annorlunda saker ibland.
    Ha en go' fortsättning på helgen!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har stått där själv dumt nog.Men nu har jag varit ut och monterat de två sista.Så klarade mig i år.
      Auriklern blir gul/vit i mitten med en mörkt blålila kant.Så himla fin.

      Radera
  2. Hm, nu har du varit dum men det vet du redan om.. Skönt att du klarade dig i alla fall :)
    Önskar dig också en fortsatt fin Påsk

    SvaraRadera
  3. Det där med att stå på stege och tvätta växthuset på insidan är faktiskt en sak jag oroar mig lite för. Jag är ju höjdrädd...annars gillar jag att tvätta fönster/glas! Man är ju inte klok som oroar sig innan man fått växthuset - men jag får väl skaffa mig en sån där jättelång teleskopstång med fönstertvättare på..... *fniss*
    Däremot fick jag ett jättebra tips igår av våra middagsgäster. Man köper ett antal s.k. murarbaljor i svart plast och odlar i. Om jag sen kan få Rolle (som hatar att jobba i trä) att bygga "fodral" till dom blir det ännu snyggare. Man lär sig lite varje dag.....
    Sen bara måste jag påpeka att din header var otroligt vacker. Det är nått speciellt med blåsippor, även om dom är rosa!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.