Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 17 mars 2016

Liten blir stor.

Veckans tema är ju liten blir stor så jag vet inte om min tolkning får godkänt.

Men jag upptäckte att Storpudran som jag planterade förra året har börjat blomma.
Dom riktiga blommorna som sitter i mitten med vita högblad runt om har inte slagit ut riktigt ännu .Så den kommer att bli STÖRRE.Själva plantan blir bara ca 20 cm hög.

Men å vad jag tycker den är vacker.Och blommar nu före krokusarna.

Ser inte mycket ut för världen så här lite från ovan.Skulle bli väldigt glad om den ville föröka sig.
Ja detta var min lite knäppa tolkning av veckans tema
Fler tolkningar hittar du
HÄR.

Har börjat städa lite sakta i trädgården.Måste ta det lugnt för har varit så mycket sittande sen förra våren då handen började plåga mig så orken är inte på topp.
Men handen blir bättre och bättre.Sprutan gjorde nytta.

Önskar oss alla en solig fin helg. 

11 kommentarer:

  1. Godkänt :-))!!!
    Jättehäftig raring du har i rabatten! Så klart den blir fler så småningom:-)!
    Så bra att handen känns bättre.
    Ha en mysig helg
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Bra att handen känns bättre :) Visst blir den större och fascinerande hur processen är lika för alla. Liten blir större... Nu måste jag ut och titta till mitt exemplar.. Tänk om det behagar blomma i år :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Skönt med handen. Ännu en växt jag inte kände till. Fin och roligt att den blommar så tidigt. / Britt

    SvaraRadera
  4. Det var nåt nytt för mig, kul att se nya blommor. Vad bra att du kan använda handen igen det kommer att blir bättre till sommaren också.Ta det lugnt så inget annat händer.
    Njut våren nu
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Under hösten förra året såg jag att vi har en storpudra i trädgården. Den hade hamnat under något så jag glömde att vi har den. Jag tror inte att den blommar ännu, jag har glömt att kolla där. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  6. Har aldrig sett en storpudra. Få se när det blir verklighet.
    Trevlig helg.
    Anette

    SvaraRadera
  7. Verkligen vacker! Har aldrig sett den i verkligheten.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Det var en ny växt för mig men den var vacker och så roligt att den kommer bland de första på våren.Ha en trevlig helg/Margareta

    SvaraRadera
  9. En STOR fordel å blomstre før de andre!
    Og tolkningen av tema velger man jo selv ;-)
    God helg!

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken fining! Sån måste man ju ha....vad heter den på latin?
    Vilken tur att du börjar få ordning på din hand. En trädgårdssäsong med dålig hand vill man ju inte ens tänka på....

    SvaraRadera
  11. Den heter Chysoplenium macrophyllum.En riktig fining.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.