Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 8 mars 2016

Påskris.

Var till lasarettet i går igen .Den här gången var det ögonen som skulle fotograferas.Det var tre och ett halvt sedan jag var där sist för koll av ögonen.Nu måste jag tillbaka om ett år igen då dom såg en liten blödning långt bak.Alltid är det något.
Men piggade upp mig med en sväng in till Blomsterlandet och shoppade lite påskpynt.Dom här fjädrarna och fjäderklädda ägg som var så läckra.

Jag köpte fyra stycken dom var lite dyra.

Och så blev det fyra krukor med  pense'er.Har satt två i köket och två i uterummet

Som ni ser har vi en solig och fin dag.Började dagen med en promenad och då träffade jag förra grannfrun och blev stående en lång stund för att utbyta senaste skvallret

Dom två krukorna i uterummet

Denna tycker jag är så söt.
Blir det soligt i morgon så ska jag nog ta och vårstäda uterummet.Det är så dammigt och smutsigt nu.

1 kommentar:

  1. Alltid är det något som sagt. Påskriset i de färgerna gillade jag. Det blir så enormt färgglatt med fjädrar i grälla färger. Fast det brukar jag ändå ha. Men man kan ju tänka om. / Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.