Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 13 mars 2016

Uterummet

Tros riktigt kalla nätter så har det gått bra med dom växter jag har i uterummet.Har längtat efter att få det lite vårlikt där ute

Planterade om den här klematisen Och satt även den där ute.

 flera stora ruggar med snödroppar blev så glad för det lilla vårtecknet
Min keramik katt som står ute varje sommar började förlora färgen så jag penslade på rostmedel så nu är den en riktigt rostig kisse.

Kamelian får fler och fler utslagna blommor.Det går bättre i år förra året ramlade de flesta knopparna av.


Även Vintergäcken har tittat upp med sina små solar och ändå är nätterna väldigt kalla.
Nu är det roligt.Måste bara ta och städa i alla rabatter men vill ha lite mer värme.
Vår nya granne har jobbat och gjort så himla fint i deras trädgård.Till min stora glädje har han även klippt ner flädern som växer i hörnet mot vår tomt.Den växte alltid in genom staketet så jag hade fullt jobb att klippa bort den på vår sida och det blev även vildros och brännässlor som kom över hos oss.

2 kommentarer:

  1. Jag har också flyttat en del växter till uterummet (där vi inte har frostfritt). Hoppas det går. Vad fint med de rostiga djuren. Har ju inte sett dem innan, men nu blev de häftiga. / Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är man otålig och vill uppleva vår lite här och var. Din rostiga kisse blev jättefin;-)!
    Fördelen är att du slipper dyra veterinärkostnader - allt täcks inte av försäkring. (Vår Wille fick genomlida en jätteoperation av tänder för ca ett år sedan och jag fick genomlida en räkning på 10-tusen "kalla" som försäkringen inte ger tillbaka en enda krona)
    Jo, jo. Jag gnäller inte b- det är självvalt och jag älskar ju Wille ;-)! Men, som sagd, en rostig katt har sina poänger;-)! Och så dekorativ den är.


    Ha det gott! Våren kommer när som helst på riktigt!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.