Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 3 mars 2016

Vårtecken.

Ja inte är det många vårtecken.Men den här Rosenkvitten är den som brukar visa upp vårens ankomst först.Små blad och blomknoppar redan.

De vilda Gullvivorna som letat sig in i trädgården är tidiga med.Den här har en knopp

Julrosorna börjar att visa knoppar .Älskar när dom kommer i blom.

Verkar som att de mörka kommer först i år.

Tror detta är snödroppar.Satt några här ett år.

Porslinsveronikan har så vacker ny tillväxt på våren.Den rosa kanten är läcker.

I Gullregnet börjar knopparna lysa silvergrå.Grenarna har blivit så mossiga.
Det här är vad jag hittade ute.Inte så många men man ser att det är något på gång.
Fler vårtecken hittar du
HÄR

Senare idag ska vi fira min födelsedag med att äta en bit tårta.Dottern kommer på besök då.Annars så började jag dagen på en tur till sjukhuset för att få en cortisonspruta i handen.
Gör så himla ont men nu är det gjort.Bara att vänta och se om den hjälper vilken jag hoppas.
Ha en skön helg.

13 kommentarer:

  1. Härligt! Sakta men säkert går vi mot rätt håll.
    Ha en fin helg /Lotta

    SvaraRadera
  2. Visst har du vårtecken så goda som några andra. Det är intressant att se hur olika långt våra trädgårdar ha kommit i sin vårskrud.
    Min trädgård som ligger i Göteborgs kommun är alltid senast i stan. "Alla andras" trädgårdar har kommit längre än min bara för att jag ligger rätt högt över havet. Det blir liksom Göteborgs "Sibirien";-)).
    Hoppas att tårtan smakar bra och att sprutan hjälper!
    Ha det så jättegott!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Underbara vårtecken. Än så länge dröjer det tills dess att våren har kommit så långt här hos oss men det är roligt att titta in hos Er andra och ta del av Era vårtecken.Önskar att du får mindre besvär i handen att sprutan hjälpte.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Grattis till födelsedagen får jag börja och säga sedan beklagar jag att du var tvungen att ta sprutan. Hoppas dock att den hjälper. Vet själv hur ont det kan göra att ta dem men det kan det var värt om det fungerar. Tack för dina vårtecken. Önskar dig en fin helg :)

    SvaraRadera
  5. Du har ju hittat en hel del, fast du har väl nästan fått krypa på knä. / Britt

    SvaraRadera
  6. Men du har ju faktiskt riktigt många vårtecken att visa upp...härligt och löftesrikt! Önskar dig en trevlig helg!
    Titti

    SvaraRadera
  7. En spruta som födelsedagspresent och ont om vårtecken - det kan väl bara bli bättre efter detta? Grattis!
    Önskar att mina julrosor ville synas, men jag tycks ha ihjäl dem. Undrar vad jag gör för fel?

    SvaraRadera
  8. Det var en hel del vårtecken du hittat i din trädgård. Den kommer så småningom. Gratulerar i efterskott.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  9. Tänk att vi som börjar bli lite till åren aldrig blir av med våra krämpor. Om man råkat få nått liknande när man var tjugo (fast det fick man ju inte heller), så hade man varit av med skiten på ett par veckor. Nu får man dras med det i år.....orättvist!
    KRAM., TREVLIG HELG och hoppas att du slipper det onda nu efter sprutan!!
    Susie

    SvaraRadera
  10. Det är bara för spännande att gå runt i trädgården varje dag i hopp om grönskande livstecken när snön väl har smältat bort. Här lär det ta en tid ännu! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  11. Våren är på gång hos dig. Så söt Porslinsveronikan är med sin rosa kant.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Jo då det är allt på gång hos dig med.Så fina tulpaner du fått.
    Ha en fin födelsedag och grattis
    Kram Meta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.