Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 24 april 2016

Fy så kallt.

Tur att jag fixade med det här igår för idag känns det som vinter igen.Iskall vind som gör att man vill in igen snabbt.
Kom på att jag hade det här lilla skåpet på en vägg inomhus.Det blev jättebra att ha små krukor i.
Och så fick mina rostiga djur ,ägg och staty plats även dom på bänken.
Skulle behöva måla om bänken för färgen släpper nästan ingen kvar.Får se senare när värmen kommit om jag gör det då.



Nu står den där i all sin prakt.Den blir ju bara så fin när den blommar.En trädgårdsaurikler eller primula.Den går lika bra i rabatt som i kruka.

Min står planterad i en stor låg rund kruka.Den stod ute tills det blev riktigt kallt då lyfte jag in den i växthuset och där är den kvar tills det blir varmare.



4 kommentarer:

  1. Vilken fin aurikel, vacker färg. Skönt att den fick komma in, där vill man helst vara just nu . Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Precis som hos dig är det iskallt här idag och jag har lagt ner idén om att gå ut och räfsa ur dom sista rabatterna. Man ska ju inte behöva tvinga sig ut för att ägna sig åt nåt som man egentligen tycker är roligt! så jag sitter inne och ritar. Ska försöka få till en ritning på hur jag vill att trappan från altanen till växthuset ska se ut exakt. Det är ju tur att man har annat att roa sig med än trädgården!!
    KRAM
    Susie
    Susie

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt!
    Ha en härlig vecka /Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar aurikel!! Jag och såna är inte riktigt kompisar! Men när jag ser din i krukan så blir jag lite nyfiken på att prova igen. En gång hade jag en aprikos som jag bara blev förälskad i (tills den dog) och den skulle jag vilja ha igen!

    Här har det varit helt galet med vädret idag och tyvärr nästan bara negativt!
    Men snart kommer värmen!

    Kram på dig!

    //Veronica

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.