Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 11 april 2016

Heldag i trädgården.

Idag har jag städat vidare i trädgården Vädret har ju varit underbart.Och så många växter som man hittar under löv och vissna blommor.Över allt kommer det upp gröna blad.Och dom tidigaste blommar redan.Här en vit Corydalis.

Hundtandsliljorna är på gång denna är en rosa.

Den här har namnlappen försvunnit från.

 En röd Corydalis GP Baker köpte och planterade den förra året och nu blommar den för första gången.

Så här ser Storpudrans blomma ut nu när alla små blommor slagit ut

Vårblommor på altanen.

Denna påsklilja är lite ovanlig,helt fylld Mycket söt.
Tror jag kommer att sova gått inatt känner mig ganska behagligt trött efter dagens jobb ute.Har även plockat bort en del nät och sprutat på Tricogarden på de växter som jag vet rådjuren gillar.Hoppas nu det ger ett bra skydd.

5 kommentarer:

  1. Så mycket fint du har i vårlanden. Storpudran är jag inte bekant med. Ser spännande ut!
    Visst sover man gott efter all friskluft och ansiktet bränner lite efter solen.
    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilka fina vårblommor. Storpudran har jag också och den är bara helt ljuvlig! Tyvärr gillas den av rådjuren också, så du är smart som skyddar den.
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Så fina och inte så jätte vanliga vår blommor! Kul att se:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Härliga vårblommor har du - och den där "storpudran" har jag aldrig sett eller hört talas om tidigare!
    Jag hinner knappt med att titta på allt det fina som kommer upp nu, man har ju fullt upp både med trädgård och med frösådder. Det blev nog lite många av dom senare, men man lär sig vad man ska satsa på till nästa år. Absolut inte 11 sorts chili i alla fall - det skulle räckt med 3!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Nu är det mycket på gång och du har fina saker som kommer upp. Corydalis solida, den vita formen har även jag haft, men tråkigt nog har den försvunnit. Däremot kommer det massor lite här och var men inte den vita. Som tur är får jag mycket av den andra vita arten: C. cucularia - den saknar svenskt namn.Din rosa hundtandslilja blir säkert underbar när den blommar. Tänk vilken härlig tid det är nu!
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.