Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 2 april 2016

Hur ska det här gå

Var ut och skulle jobba vidare med städningen av rabatterna men det gick inget vidare.Gör så ont i handen att jag gav upp efter en halvtimma.Så det blev inte så mycket gjort.
Hoppas jag inte behöver vänta så länge på besked om dom ska göra något mer med handen.

Här kommer en av Kejsarkronorna upp Skulle bli så glad om det blev några blommor i år.Har gödslat hoppas det var tillräckligt

Här är den med brokbladiga kanter.Den har inte blommat.Har för mig att det var gula blommor på den.

Och det här är en sorts  med gula hängande klockor.Motsvarande den svarta Klockliljan.

Dessa underbara Julrosor.Nu börjar dom komma i blom.Det här är den första.

Gula strimmiga Krokus

Och här ljusblå strimmiga Krokus.

Rabarbern kommer fint.Ska bli gott med rabarberpaj framöver.
Nu börjar solen komma fram .Dagen har annars varit kall och mulen.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det att jobba med kanttrimmern? Kan tyvärr inte ara något för mig då jag måste böja mig. Men...det kanske finns sådana med långt skaft? *fniss*
    Igår var det trist väder, det regnade hela dagen (vilket iof behövs,, vi har bevattningsförbud redan) så det blev inget gjort. Men idag ska jag ut efter lunnch någon timme. Får se hur länge jag orkar.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Kant-trimmern har långt skaft så man kan gå rak när men kör med den.Har jobbat med den även idag.Går bra.Men i morgon blir det inte något för då ska det bli regn och jag har tid hos frissan.Torsdag blir visst dåligt väder då med och jag ska in till Nyköping och träffa två läkare som ska undersöka min hand.Hoppas dom gemensamt kan komma fram till hur den ska kunna behandlas.
    Otur med vattnings förbud.Hur går det då för er att fylla polen?
    ha det fint/Kram.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.