Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 22 april 2016

Ja, vad säger man.

Ja jag vet vad jag säger.Tack .För varje liten blomma som överlevt alla dagar och nätter med barfrost.
TEX.
Corydalis omeniana. BLÅ.

Det här trodde jag var en vild Gullviva men det är ju någon köpeviva som jag planterat ut.

Och dessa Primula som för andra eller tredje året kommer med massor med små Blommor som ser ut som rosor.

Och äntligen en rosa Hundtandslilja.Och med dom bladen .Kan inte bli så mycket finare.

Kroll-liljorna kommer även dom igen.Hoppas fler av lökarna blommar i år.

Den gula Klockliljan är stor och kraftig i år.
En del av det som klarat vintern bra.Kommer att hitta många fler senare hoppas jag.
Gå in hos Bland rosor och bladlöss och se vad andra har att säga.
Här i Oxelösund har det varit en ljuvlig dag.Har nästan gjort klart alla rabatter.Så det börjar kännas skönt.
Ha en skön helg.

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Hundtandsliljan var fantastisk och den gula klockliljan... åhh. Ha en härlig helg /Lotta

    SvaraRadera
  2. Härligt känsla när man upptäcker små skott och växter som klarat vintern. Vackra bilder på klocklilja och hundtand.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder och härligt när allt börjar visa sig och växa, man blir såå glad. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt när man ser att växterna överlevt. Din klocklilja är så fin.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Så mycket blommor som är på gång hos Dig och även det som blommar fint.Jag gillar den vackra Hundtandsliljan men även den vita Primulan man blir så glad när de kommer tillbaka.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Det kan man vel si! Herlg med alle Primula og løkblomster som kommer nå! Flott klokkelilje!

    SvaraRadera
  7. Tja! Vad ska man säga annat än att man kan få för sig att där bor någon med gröna fingrar!
    Så mycket fint som kommer upp hos dig:-)!

    Ha en mys-mys helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  8. Tacksamt med de fina primulorna som kommer igen. Här vill de inte, de där fyllda.ja, hundtandsliljornas blad är verkligen fina. Har vita och gula, kanske måste jag ha den där i rosa också.
    Den gula klockliljan har jag sått. Flera år kvar till blomning.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  9. Mycket som är på gång hos dig, härligt med krolliljorna. Jag har bara några fåtal, måste ut och kika till dem nu... Den blekgula, åh! Väcker habegär =o))
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.