Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 18 april 2016

Mer vackert i växthuset

Nu har det börjat växa och blomma under kronan på den Japanska Gyllelönnen.
Två olika Alunrot och så en Spetsmössa som är i blom.Om jag rycker bort blommorna när de vissnat så håller den på att blomma till hösten.

Bladen är nästa utslagna nu.När den får komma ut sedan så måste jag skydda den med väv över i en vecka innan den vant sig vid utelivet och vinden.

Och även den här lilla lönnen är nu i full vårskrud .Även den måste skyddas senare vid utelivet.
Nu måste det snart bli lite varmare så jag kan flytta ut de här växterna och bara ha kvar mina Pelargoner där inne.

2 kommentarer:

  1. Så härliga dina lönnar ser ut. Jag har mina utomhus TROTS att vi har så kalkrik jord. Och alla växer inte så bra, men "gyllenlönnen" har blivit riktigt stor. Står dina i ett kallt - eller uppvärmt - växthus hela vintersäsongen?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom står i ett kallt växthus hela vintern.Ser ut som att det är rätt för dom.Blåser som attan här idag så jag blev inne .
      Kram.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.