Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 30 april 2016

Missade den rosa drömmen.

När man kommer ut i trädgården en dag som denna möts man av doften från alla Scillor som blommar överallt.
Och så skiner solen och det är skapligt varmt ute.
Jag missade fredagens tema om drömmar om rosa så idag blev det lite rosa med hem från affären.Tre minirosor som jag satte i en Korg.Klädde korgen med säckväv och sedan plast innan jag fyllde den med jord.

Rosorna har en fin rosa ton.Helt i min smak.

Och så blev det ett par Kaktusar med hem också,den ena har många knoppar på gång så det blir något att se fram mot.kaktusar brukar ha så vackra blommor.

Här syns knopparna bra.Ulliga tofsar.

Vårlök och Scilla och en och annan Vitsippa.Riktiga vårtecken.

1 kommentar:

  1. Minirosor är fina och du gjorde ett lyckat arrangemang i korgen. Den där rostiga katten som sträcker sig over blommorna är ju himla bra. Du slipper dyra försäkringar, kan åka iväg när du vill och behöver inte köpa en massa dyr kattmat,-)! Men, den kan inte va' go' och gosa med;-))?!
    Önskar dig en fin 1 Maj!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.