Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 27 april 2016

Tuffa blommor.

Den ena av mina två sådder i år.Sallad som jag hoppas ska växa till sig och bli fin och krispig.
Har även sått Persilja men den har bara nyss grott.

Inte utan en att man måste beundra dessa små tuffingar som fortsätter växa och blomma
trots att det är minusgrader nästan varje natt.

Sjömanshjärta.

Olika vivor blommar.

Den vita Bollvivan tillhör favoriterna.Har även en med ljust lila blommor.

Stjärnmagnolian ångrar nog att hon tog av sig vintertäcket nu när det är så kallt.Syns på blomman att frosten har gått illa åt den.

Kungsängsliljorna kommer nu. Blir det varmare så slår dom ut på en dag.

Såg på knopparna att det blir många vita även i år.Dom började bli fler förra våren och nu är det ännu mer.
Hade planerat flera saker som jag ville göra idag  men det räckte med att gå ut och fotografera så hade jag fått nog av kylan och så regnar det lite så det fick bli en annan dag.
På fredag efter skiktröntgen av min hand ska det bli ett besök hos Växt &trädgårdsbutiken.Dom har dom här nya små fruktträden för odling i kruka som jag vill ha.Tänkte köpa ett Äpple och ett Körsbärsträd.Sen kommer det säkert slinka ner lite annat i min korg.

3 kommentarer:

  1. Jag var ju till Visby igår och tog naturligtvis en runda på Linds - ett stort ställe med massor av växter samt lite kul inredningsdetaljer. Ungeför som Zetas i Stockholm. Men...jag tror faktiskt det är den första gången jag kommer ut från ett säånt här ställe utan en enda sak. Rolle som gick en runda med Santos under tiden, kom precis tillbaka till bilen och var helt chockad över att jag var tomhänt. Men jag lovar, det ska aldrig hända fler gånger..... *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Glömde det viktigaste; Lycka till med skiktröntgen!
    LYCKOKRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Trevligt att se att det finns lite hopp för våren i Sverige.
    Här i Wales är den i full blom, trots några bakslag. Trädgården är verkligen vacker nu och idag skiner solen över oss.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.