Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 18 maj 2016

Blir lite gjort varje dag.

Dagarna går så otroligt fort,men jag hinner göra ganska mycket ändå.Idag har tvättmaskinen gott hela dagen.Älskar när man kan hänga tvätten ute.Doftar så gott.

Brunnävan har nu äntligen kommit i jorden.Satt upp stöd runt den då stänglarna var lite veka.Vill ju inte att de ska blåsa av.

Löjtnantshjärta är en riktig favorit.En gammaldags blomma som platsar här i trädgården.

Och så har jag äntligen hittat en bra plats för min Orkede'.Ska lägga lite skydd över den i vinter .Då tror jag den kommer att klara sig.
Det är sådana här olika saker som jag nu kommit mig för att göra.Bockar av den ena efter den andra.

Det kommer bli vackert här när alla Krollijorna blommar.Verkar som nästa alla har knoppar.


Och så hittade jag en Fjärilsviol långt från huvudplanta.Undrar hur den hittat dit.
Men inte mig emot.Platsar bra där den står.

Den här lilla Lönnen har klarat även denna vinter.Bra det.

Tänk att jag fick i alla fall en sån här fransig och fin tulpan i år.Förra året hade rådjuren kalas just när dom kommit så långt att knoppen även försvann i deras magar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.