Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 19 maj 2016

Därför älskar jag.

Jo jag älskar trädgården.Varför?Jo där hämtar jag kraft när jag har ont och allt i livet känns jobbigt.
Det hjälper att gå en sväng och titta om det har börjat blomma något nytt.Bara gå där och känna att detta har jag skapat det är min plätt på jorden och där gör jag som jag vill.
Hämtar nya krafter.

Sedan kan jag sätta mig i de nya stolarna som vi fick hem i går.Så sköna.Kanske jag tar en bok och läser en stund eller bara sitter och njuter av fågelsången.
Mossflox.
Har två till i olika färger.

Gultörel.Lyser verkligen där den står i rabatten

Min fina Lönn.Bladen är så vackra på våren .Gula med lite röd/bruna kanter..
Detta är ju bara en del av det jag älskar.Har ju inte nämnt man, barn,barnbarn och barnbarnsbarn.Dom bästa i mitt liv.
Vill ni läsa mer så gå till
Bland rosor och bladlöss.
Ha det gott.

17 kommentarer:

  1. Ja, visst är trädgården en oas att hämta styrka i och ladda upp batterierna, stolarna ser verkligen sköna ut! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Kjenner meg igjen i det du skriver. God helg!

    SvaraRadera
  3. Det finns så mycket att njuta av i trädgården.
    Ha en fin helg/Marika

    SvaraRadera
  4. En läkande och tröstande trädgård, med plats både för vila och lustfyllt arbete - hur kan man inte älska det! Önskar dig en skön helg i dina nya stolar!

    SvaraRadera
  5. Sånn er det jo egentlig. Føler meg så heldig som har en age å gå ut i og nyte!
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Trädgården är sannerligen en plats att hämta kraft från. Samtidigt som man kan göra av med en hel del energi där också...

    Allt gott! / Birgitta

    SvaraRadera
  7. Ja tänk vilken glädje den skänker oss....både fysiskt och psykiskt....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. VI är inne på samma linje ser jag, och det är ju inte konstigt, trädgården ger ju oss så mycket, så varför skall vi inte hylla den när vi har chansen!;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jag kan bara hålla med dig, jag älskar också min trädgård! Jag vet nu att jag inte skulle kunna klara mig och vara lyckligt utan en trädgård. Trevlig trädgårdshelg! /Charlotte

    SvaraRadera
  10. Såklart, dina val speglar mycket värme och insikt vad som är viktigt för dig.
    Trevlig helg.
    Anette

    SvaraRadera
  11. Härligt, den egna plätten på jorden, där gör vi som vi vill.
    Så skönt att slå sig ner i en av stolarna, känner igen det där med att "bara" lyssna och kanske boken blir liggandes i knäet. Rofyllda och vackra bilder, betraktelser.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jovisst, det är i trädgården man laddar om batterierna.Gräver ner negativ energi - och si,istället växer det upp en blomma.
    Trevlig!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  13. Härligt att ha en trädgård att älska och hämta energi i. Ser att man pratar mycket om grön rehabilitering. Det har nog vi trädgårdsmänniskor känt länge.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  14. Ja trädgården är en riktig batteri laddare. Hur trött man än känner sig så piggnar jag till när jag får jord under naglarna. Oftast i alla fall, bör tilläggas.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  15. Så vackra bilder från din trädgård. Ja, vad skulle vi göra utan trädgårdar? Och vilka fina stolar ni köpt.

    SvaraRadera
  16. Du har det fint i din trädgård det syns att du älskar den och vem gör ite det när man känner styrkan av allt man ser och gör.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.