Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 23 maj 2016

Dom taggiga.

Vilka underverk.Två stycken på samma gång.Jag tycker dom är så vackra dessa taggiga växter.Och då menar jag blomman.Fast även själva kaktusen har sin charm.

Vem kan låta bli att gilla den här.

Eller denna.Färgen är ju samma.Har sått frön för ganska många år sedan.Fick frön från en Facebookvän.Alla har inte blommat ännu för det blev lite olika sorter.

6 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Vilka underverk!!! ATt det kan bli så vackra blommor på kaktusar. / Britt

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiskt vackra blommor! Men taggiga...det vågar jag inte ha, varken inne eller i trädgården. Taggarna har en viss förmåga att hitta in i huden på mig. Härom dagen fick jag ta fram minsta pincetten eftersom jag hade en minitagg bredvid såret i magen. Hur den kommit dit har jag inte en aaaning om, men förmodligen var det en klängrostagg. Som ett knappnålshuvud stort, men irriterande var den!
    Men dina kaktusblommor var enormt läckra!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Aj! Aj!
    de där har jag inte blivit gripen av ... Ännu!
    Jag är, väl, bearbetad då jag är nära vän med Tom Ericsson (som du antagligen känner till) men Nix! Det är inte min grej!
    Fast vackra på blid är de :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, så fina de är. Kaktusar är häftiga växter även utan blommor, men visst är det en naturens under när de blommar.
    Ha det super!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.