Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 15 maj 2016

Fy så kallt.

Alltså det här är inte roligt.Fy sjutton så kallt det är.Men just nu så regnar det och det är bra för här är så torrt så jag funderade på att vattna.Hoppas nu bara det kommer ordentligt med regn.
Den första av mina Rododendron som blommar

Berget lyser rött av rosenkvittens blommor.

Sockblommorna kommer fint.Bladen är lika fina som blomman.

En Aurikler som jag har planterat ute.Såg nästan ut som att frosten tagit knäcken på den men den repade sig fint och blommar nu

Lila Bollviva och gul viva.Platsar bra tillsammans.

Och så här fin trodde jag aldrig att Mahoniabusken skulle bli i år med den här konstiga vintern.Bladen brukar bli bruna och fula men i år är dom fina.
Undrar hur det kommer att bli för mig att klara trädgården med min hand.Var ut och la på gödsel på rosor och andra buskar men blev tvungen sluta då smärtan i handen blev för svår.
Och i går hade jag värk hela dagen.
Nu har jag tid på Ortopeden 30 maj .hoppas då att dom två olika röntgenundersökningarna
visar vad som är fel och om det går att göra något.

4 kommentarer:

  1. Vilken jätte tos av sockblomman! Hittade på en lite hos mig som jag trodde dött. Gissa om jag blev glad:)
    Hoppas du får klarhet ang. handen!!
    Håll ut!

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen tummarna för dig den 30! Själv ska jag på datortomografi på måndag och så på endoskopi den 31. Inte för något akut utan för den årliga konrollen. Det har gått ett år sen min operation den 13 maj, men jag har ett läckande hål kvar fortfarande. Men du kan ju hålla en tumme iaf.....*fniss*
    Här är det isande kallt idag, men till min glädje har det kommit 14 mm igår och inatt. Vi har ju bevattningsförbud sen 1 april, så det har varit ett evigt kånkande. Men vi har ju egen brunn och baksian har vi vattnat med sprinkler från den. Vill inte göra det på framsidan, folk fattar inte det här med brunn utan blir sura!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Ja fy sjutton vilket bakslag det blev , jag fryser hur mycket jag än tar på mig. Vad mycket fint du har som blommar, det är lite bra med kylan så att allt inte blommar över på en gång. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Igår fick vi hela 10 mm till, så totalt har vi nu fått 24 mm. Under hela april och första veckan i maj kom det endast 12 mm, så man får väl betrakta 24 mm som perfekt! Men vilken kyla det är.....jag går inte ut om jag absolut inte måste!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.