Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 26 maj 2016

Grand finale.

Tänkte att eftersom ämnet för veckan är Grand Finale så ska jag slå på stort och visa det mesta av det som blommar här hos mig just nu.Så hoppas ni orkar scrolla hela vägen ner. 

Bergvallmo


Pärlbuske

Löjtnantshjärta.Och Kamelian

Klock Hyacint


Även uppe i skogen blommar ett äppelträd.Tror att det var en kille som bodde i sin husvagn där uppe som planterade det eller om det är ett vildträd.

Här jobbade jag i går och rensade ogräs.Sen lade jag på hönsgödsel och ovanpå det ny jord.Så grannarna slipper lukten.
Dottern och jag ska till Zetas i helgen och då ska jag köpa några rosenbuskar och plantera här. Det blev gott om plats för något nytt



Porslinsveronica


Sockblomma.Lila
Och till min stora glädje så såg jag att Blåregnet har klarat vintern och nu börjar det så sakta slå ut.LYCKA.
Fler grand finale kan ni se
Hos bland rosor och bladlöss

Och så tackar jag Helena för den här våren med temaveckor.Hoppas du vill fortsätta i höst.
Trevlig helg och Mors Dag.

10 kommentarer:

  1. Så mycket vackert som blommar hos dig. Det är en spännande tid nu när vår övergår i sommar.

    SvaraRadera
  2. Mycket fint som blommar hos dig. Inga problem att se allt det:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint som blommar hos dig, min ormrot står i startgroparna, en och annan akleja har slagit ut. Din klockhyacint är väldigt fin.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Flotte planter! Og så meå det litt ugressrenskning til også nå...
    God helg!

    SvaraRadera
  5. Den lila sockblomman är jättefin. Har tre andra. Den lila har provats, men den blev kortlivad. Pärlbuskar har jag sått, så än är de små.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  6. Wow vilken blommängd du har.Så fina blommor vi har inte alls så många sorter som slagit ut ännu.Jag njuter i fulla drag av det som komma ska.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Oh, jag hade kunnat scrolla länge till. Så mycket fint!
    Ha en härlig helg /Lotta

    SvaraRadera
  8. Oj så många härliga växter. Pärlbusken står fortfarande på min önskelista. Ha fin helg och en bra dag på Zetas. Carita

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint som blommar och tänk att ändå ha plats för flera rosor! Pärlbusken är verkligen en pärla! Hoppas att ni har en mysig stund på Zetas!

    SvaraRadera
  10. Inga problem att skrolla och titta på bilderna. Jag gillar sådant. Så fint du har de och en massa fina växter. Visst måste det vara roligt att göra utflykt till Zetas - och dessutom med dottern - men oj vad dyra de är. Du kanske svarar att: -Drabbar ingen fattig ;-)))!

    Ha det fint och trevligt till vardags och på Zetas:-)!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.