Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 3 maj 2016

Kört kompostkvarnen

Ännu en sak avklarad som skulle göras.Flisat upp högen som jag gått och blängt på en längre tid.
Men nu är det klart.
Fler växter har fått komma ut från växthus och källare.
I morgon bär jag ut dom sista från källaren.
Och i morgon kommer Vippa dotterns hund och ska vara hos oss till på söndag då hämtar dotterns ex henne.
M och T har tagit en veckas semester och flugit till varmare trakter.

Det här blev så vackert med små rosa klockor till dom limegröna bladen.

Gullsippa.Har fler sorter nu som börjar blomma i min lilla lund.
Tänk att det blev så fint väder man bara går och myser nu.Härligt.

1 kommentar:

  1. ja. Nu kom försommaren med besked! Men oj vad åtminstone jag är ringrostig. Helt slut efter några ynka timmars jobb ;-))! Som tur är fortsätter det fina vädret så att det är ingen direkt panik om man inte är "blixtsnabb";-))!
    Är det inte ett väääldigt trôkigt jobb att mala bråte i kompostkvarn? Hur länge höll du på?

    Önskar dig en fin helg!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.