Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 12 maj 2016

Min favorit.

Min favorit bland blommor är ju hur svårt som helst .Den här tiden på året då man har en kall vår bakom sig då man bara väntat på att det ska börja blomma.Så hårt att välja det temat.Hmmm.
Men just nu är den här Lunddockan min favorit.För oj vad jag väntat på den.Tre år sedan jag satt den,förra året kom ett blad lika första året.Men så i år klämmer den till och blommar med flera blommor.Runt om den växer massor med Vitsippor så jag nästan missade den i år.
Går nu dit och står och beundrar den varje dag.

Och så alla fina primula som blommar.Denna mörkt röda är väl en liten sötnos.

och tack vare Tricogarden har jag blommande Tulpaner i trädgården.

Det är jag inte bortskämd med.Brukar få ha någon stackare som av någon anledning fått stå kvar.Så härligt.Det blir allt ett gäng nya i höst.
Det var mina favoriter just nu för det växlar vart efter det börjar blomma någon ny.
Vill du se fler favoriter får du göra ett besök här
Bland rosor och bladlöss.
Ha en skön helg.


9 kommentarer:

  1. Blev lite förvånad när jag såg att lunddockan var din favorit.....men nästa bild var ju på en primula så då gav förvåningen med sig! *fniss*
    Det var otroligt svårt att välja "sin vårfavorit". Alla vårblommor är så underbara, alltså kommer jag nog göra ett - eller ett par - inlägg till om flera.
    Igår kväll var det dock lite kris här. Jag har ju varit till Jonad i När ett par gånge rnu och köpt på mig lite sommarblommor, sen har jag ju MASSOR av fröplantor som står på altanen för avhärdning - och så var det bar 1,5 grad när klockan var 23. Vad gör man!?
    Jo, ut rusade jag med enm massa skynken som las över både på altanen och framsidan och så var det några krukor som jag bara in också. Alla verkar dock ha överlevt. Jag hoppas verkligen det blir varmare ikväll.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy sjutton så kallt det blir om nätterna.Hade bara någon grad varmt igår natt.Såg att Hortensians blad såg lite svedda ut..Annars har det klarat sig även här.

      Radera
  2. Härlig färg på den aurikeln. Har vågat mig på att så och i år behagar de börja blomma. En är extra fin och kommer att behållas.
    Trevlig helg!
    Anette

    SvaraRadera
  3. Favorittene er i flertall her også, ja :)
    Fantastisk dyp farge på primulaen!
    God helg!

    SvaraRadera
  4. Riktigt fina favoriter du har valt.
    Jag föll pladask för din header. Vilken fantastisk blomning på primulan. Och så otroligt fin.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Lunddockan är jätte fin! Tur du upptäckte blommorna i tid:)
    En klar vill-ha-växt.
    Trevlig pingst!

    SvaraRadera
  6. Vackra favoriter. Trevligt att du fått ha dina tulpaner ifred.
    Skall lägga tricogarden på minnet till nästa vår.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  7. Ibland får man verkligen ha tålamod, tre år är lång tid. Älskar färgen på Primulan! Tror faktiskt inte jag sett en så mörk tidigare.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  8. Underbar den mörkröda primulan ,kramen Nette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.