Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 2 maj 2016

Nu är jag lite trötter.

Ja nu är jag helt slut.Har nästan tömt källaren på växter.Bara några stycken kvar.Och möblerat om i växthuset och satt ut Blåbärsbuskarna .Varje morgon när jag öppnat upp växthuset har jag möts av flera Humlor som surrat runt i blåbärsbuskarna .Vet inte hur dom tar sig in men då jag kommer Så möter dom mig och jag får öppna dörren och då flyger dom så fint ut.Älskar dessa flitiga små surrande humlor.



Brunnävan fick flytta ut nu Den har ju börjat blomma så det var på tiden.



En så länge får jag med plats där inne.

Här står två nyinköp från igår.Tre Hallonplantor.Den ena är korsning mellan Björnbär och hallon .Ska bli spännande att få smaka dom.Och så har Blåbärsbuskarna fått flytta hit.Fyllt på med gödsel och ny jord.Dom har blommat och blommar ännu med mängder av blommor.Hoppas det blir lika många bär.


Flitig som ett bi.Ja så känner jag att jag har varit idag.


Kamelian har fått komma ut på sommarnöje.Fortfarande blommar den.Det blev massor med blommor i år.Snart får den sällskap av blommande Löjtnantshjärta.

2 kommentarer:

  1. Oj, oj! jag blir trött av att bara läsa vada du har hållit på med på en enda dag;-))! Nu kommer sömnen att smaka extra gott i kväll:-)!
    Ang. de där humlorna som du har i växthuset: Jag har ju samma grej när jag flyttar mina krukor från källaren i i växthuset. Jag tror att de övervintrar i krukjorden.
    Det ser rätt knôkat ut i ditt växthus:-)! Härligt, eller hur!?

    Ha det gott och ta't lugnt i kväll:-)!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Ja, det är mycket att stå i så här års! Fint du har i växthuset!
    Hallon-björnbärkorsningen fick jag smaka någon gång, den är fantastisk. Har den inte själv, tyvärr, men min granne.
    Vila upp dig och njut nu av ditt arbete!
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.