Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 30 maj 2016

Resan till Zeta.

Vi blev 4 stycken som åkte till Zeta på mors dag.Marie vår dotter hennes dotter Cecilia och så lilla goa Alvin.Och så jag då.
Alvin satte vi en av blomkärrorna och där satt han hela tiden utom när fikade.Han var otroligt duktig inget gnäll .Han fick pannkaka med grädde och sylt och vi andra käkade räksallad som var som god.

Det här är vad jag kom hem med.4 stycken rosor 7 stycken nejlikor i olika färger och en Femtunga.Sedan köpte jag två stycken Alunrot.Dom ska hamna runt rosorna som jag köpte.
Rosorna blev
Stockholm Vit/lime halvfylld.
Jacquelene de pre. vit halvfylld.
Bering TM Renaissance Blåviolett.
Aphrodite Rosa stora blommor.






Och idag har jag varit till lasarettet och fått veta vad som är fel i min hand.Kommer få göra två operationer för att få ordning på handen.Och det blir nog inte förrän framåt hösten som den första blir av.Fick frågan om jag ville bli skickad till något annat sjukhus om dom inte kunde operera inom tiden tre månader men jag tackade nej.Hoppas jag har tur och får tid.

4 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt mors dag och mycket fint kom med hem. Låter som en bra idé med alunrot vid rosorna. Tycker det är svårt med vad man ska ha tillsammans med dem.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken drömresa för en mor:) Jag besökte Zetas för första gången i våras. Verkligen fint!
    Hoppas du får opereras snart och får ordning på den!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Härligt firande! På Zetas kan man lätt spendera en hel dag, finns väldans mycket att se - och köpa. Dina läckra nejlikor t.ex.!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Glömde önska till med operationerna! Förstår att det känns skönt att veta vad det är för fel, men jättejobbigt att bara gå och vänta!!
    Själv var jag till Visby igår och gjorde undersökningen av tjocktarmen, vilket tog vansinngt med tid. Det tog över en timme INNAN jag kom in. Rolle & Santos skulle gå en skogstur och sen vara tillbaka efter en timme och plocka upp mig, då hade jag alltså inte ens kommit in. Men som man brukar säga; Inget ont som inte har nått gott med sig!
    Läkaren undersökte mig vansinnigt noga och sen kom utlåtandet att det såg VERKIGEN FINT UT och jag inte behövde någon kontroll förrän om 3 år! Nu väntar jag bara på svaret på min cancerblodtest den 9 juni, är det lika bra - vilket jag tror och hoppas - så kan man andas ut ett par år.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.